LG’s nye og opgraderede Ultra Series-skærme til 2021 overgår alle forventninger

LG’s nye og opgraderede Ultra Series-skærme til 2021 overgår alle forventninger

Med førsteklasses skærmteknologi og et væld af produktivitetsfremmende funktioner imødekommer det nye line-up behovene hos selv de mest krævende brugere

København, 13. januar 2021 - LG Electronics (LG) bestræber sig i løbet af CES 2021 på yderligere at forbedre sin allerede stærke position inden for segmentet af premium skærme med sine nye Ultra-skærme. De nyeste skærme i UltraGear, UltraWide og UltraFine-serien er udviklet med tanke på gamere, digitale artister og professionelle brugere. Skærmene giver overlegen produktivitet og underholdningsoplevelser ud over det sædvanlige, hvilket gør dem perfekte til både hjem og arbejde.

2021 LG ULtraGear gaming-skærm

LG’s nye UltraGear-gamingskærme (modellerne 27GP950, 32GP850 og 34GP950G) med Nano IPS-paneler og en millisekund grå-til-grå (GTG) responstid giver den ultimative spiloplevelse. Takket være UltraGears berømte hastighed, billedkvalitet, høje skærmopløsninger og store farverum (DCI-P3 98 procent) giver de tre 2021-modeller spil fra enhver genre en fordybende oplevelse.

Den nye 27-tommer UltraGear 4K UHD-skærm (model 27GP950) med en opdateringshastighed på 144Hz, der kan overclockes til 160Hz, giver den perfekte oplevelse til hurtige spil. Skærmen understøtter også HDMI 2.1 Variable Refresh Rate (VRR) for jævn bevægelse og giver brugerne mulighed for at nyde spændende 4K-spil på op til 120Hz på både PC’ere og de nyeste generationer af konsoller. Ud over den fantastiske spilydelse på 27GP950 gør LG’s hardwarekalibrering det muligt for skærmens Nano IPS-skærm at gengive farver, der er usædvanligt nøjagtige og utroligt levende.

LG 32GP850-skærmen er en værdig efterfølger til sidste års hædrekronet model 27GL850. Skærmen på 31.5’’ Quad High Definition (QHD) Nano IPS leverer next-level gaming med en ultrahøj refresh rate på 165Hz, der kan overclockes til 180Hz. NVIDIA G-SYNC Compatible giver spillerne en UltraGear-skærm der tager dem dybere ind i deres favorittitler og producerer rige, livlige billeder uden de behøver at bekymre sig om ødelagte oplevelser

En vinder af CES Innovation Award 2021, LG 34GP950G giver spil en filmisk kvalitet med sine 34’’ og 21:9 billedformat UltraWide QHD Nano IPS. Skærmen har en refresh rate på 144Hz og kan overclockes til 180Hz. Denne skærm har NVIDIA G-SYNC ULTIMATE, det højeste niveau af G-SYNC-ydeevne, der officielt er certificeret af NVIDIA, for at give den bedste billedkvalitet med minimale visuelle artefakter for den mest fordybende spiloplevelse.

Derudover er 27GP950- og 34GP950G-modellerne VESA DisplayHDR 600-certificerede, mens 32GP850-skærmen understøtter HDR10 til dynamisk gaming, når det er bedst. Hver model har en skærm med en mat overflade for at reducere refleksioner samt et attraktivt cirkulært design på bagdækslet, der er LG UltraGears distinkte og futuristiske look.

2021 LG UltraWide skærm

En anden modtager af CES Innovation Award, LG UltraWide 40WP95C-skærmen, er et multitasking-kraftværk. Modellen har en 40’’ buet Nano IPS-skærm med 5K2K UltraWide (5.120 x 2.160) opløsning og 21: 9 billedformat. Med sit generøse skærmområde kan denne skærm øge brugernes produktivitet og lade dem se og gøre mere på skærmen på samme tid. Dette gør skærmen til et fremragende valg for udviklere af digitalt indhold eller for alle, der regelmæssigt har mange applikationer åben på engang på én gang. Fantastisk skarp billedkvalitet med 98 procent dækning (typisk) af DCI-P3-farveområdet og 135 procent af sRGB-farveområdet giver skærmen den nøjagtighed, der kræves til det mest detaljerede arbejde, mens understøttelsen af HDR 10 garanterer den upåklagelig HDR-ydeevne.

LG UltraWide opfylder også tilslutningskravene til nutidens professionelle brugere med en række muligheder, herunder Thunderbolt 4, som samtidig giver hurtig dataoverførsel og strømforsyning via et enkelt kabel. Denne skærm er ergonomisk udformet med fuld hældning, højde og drejelig justerbarhed, hvilket garanterer komplet komfort for alle typer brugere.

2021 LG UltraFine Display OLED Pro

Med sin nøjagtige farvegengivelse og enestående HDR- og SDR-billedkvalitet er LG’s UltraFine Display OLED Pro (model 32EP950) en ideel løsning til fagfolk i de kreative brancher indenfor visuelle effekter og producenter, der arbejder i film- eller animationsstudier. Det selvoplysende OLED-panel giver 31.5’’ 4K-skærmen et kontrastforhold på 1.000.000:1, mens uafhængig dæmpning af dens mere end otte millioner pixels hjælper med at eliminere den distraherende halo-effekt, der er fælles for HDR-LCD-skærme. UltraFine Display OLED Pro giver også enestående farvenøjagtighed og dækker 99 procent (typisk) af både DCI-P3 og Adobe RGB farveområder.

LG UltraFine Display OLED Pro imødekommer digitale kunstneres krav til farvekvalitet takket være sin 10-bit 4K OLED-skærm og LG Calibration Studio. LG’s hardwarekalibreringsløsning giver brugerne mulighed for at foretage direkte justeringer for at sikre den højeste grad af farvenøjagtighed og konsistenthed. Skærmen en række forskellige porte: en USB Type-C med 90 W opladning, to DisplayPort, en HDMI og tre USB.

"Fra opslugende og indlevende spil til produktivitet og professionel ydeevne har LG’s avancerede Ultra-skærme, hvad der kræves for at imødekomme behovene hos nutidens mest kræsne forbrugere," sagde Jang Ik-hwan, Senior Vice President og Head of IT Business Unit hos LG Electronics Business Solutions Company. "Vores ledende position inden for premium skærmsegmentet kan kun fortsætte, hvis vi fortsætter med at udvikle nye tilbud designet til både nuværende og nye kunder."

LG’s 2021 Ultra-skærme vil blive udstillet i LG’s virtuelle udstillingsrum på CES 2021, der begyndte den 11. januar. Hold dig opdateret med alle LG-nyheder fra CES ved at følge #LGCES2021 på de sociale medier.

About LG Electronics Business Solutions Company

The LG Business Solutions Company is a trusted partner offering innovative products and solutions for diverse industries worldwide. With a portfolio of unique offerings ranging from industry-leading OLED and LED signage to high efficiency solar solutions, LG is a respected name among customers around the world. LG’s IT solutions include business monitors, laptops, projectors, cloud devices and medical displays and commercial robots, all designed to maximize work efficiency and return strong value to its customers. For more on LG’s Business Solutions, visit to www.LG.com/b2b.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.