LG's nye WashTower offentliggøres i Norden

LG's nye WashTower offentliggøres i Norden

Den nye vaskeløsning fra LG har et pladseffektivt og praktisk design, hvor brugeren er i fokus ved hjælpen af smarte funktioner. Nu er LG WashTower offentliggjort på det nordiske marked, hvor det bliver sat til salg i 2023.

WashTower, der blev præsenteret på IFA 2022, er et nyt produkt, som kombinerer en separat vaskemaskine med en tørretumbler. Gennem det fælles kontrolpanel, der er placeret imellem de to maskiner, kan forbrugeren nemt styre både vaskemaskine og tørretumbler og administrere dets indstillinger og funktioner.

Anvendelsesvenlig og holdbar

WashTower er en ideal vaskeløsning både for mindre rum som for eksempel et baderum og for den store families vaskerum, da den nye vaskesøjle har en generøs kapacitet på hele 13 kilo i vaskemaskinen og 10 kilo i tørretumbleren. Den lavere højde giver lettere adgang til vasketøjet i tørretumbleren og understøtter desuden en mere fleksibel filterhåndtering. Både vaskemaskinen og tørretumbleren har de bedst mulige energiklasser, hvilket giver et mere bæredygtigt energiforbrug og positive effekter på husstandens elregning.

LG har ligesom tidligere, før 2022, igen nået den højeste status i EcoVadis bæredygtighedsevaluering - noget som kun én procent af de evaluerede virksomheder opnår.

Smarte funktioner

Det innovative WashTower tager brugeroplevelsen til nye højder gennem avanceret vasketeknologi. Ved hjælp af AI DD™ (Artificial Intelligence Direct Drive) kan vaskemaskinen identificere ikke kun vægten af vasketøjet men også stoffets beskaffenhed og derefter anvende det bedst egnede vaskemønster for hver vask. Herigennem behandles vasketøjet mere skånsomt for at bevare stoffet og farverne i så god stand så længe som muligt. Med Smart Pairing-funktionen synkroniserer tørretumbleren sine indstillinger baseret på vaskemaskinen.

Om det nye WashTower Compact

• Pladseffektiv: passer både i større husstande og i mindre rum takket være vaskekapaciteten og det kompakte design.
  • Anvendelsesvenlig og effektiv med AI DD, Smart Pairing og TurboWash.
  • Sensorer, der registrerer stof og vægt for en mere skånsom vask.
  • Energiklasse A i henhold til vaskemaskinen og A+++ i henhold til tørretumbleren.
  • Ridsefaste døre i hærdet glas med et førsteklasses design, der er bygget til at holde.

Pressekontakt:

Jonas Klar
jonas.klar@gknordic.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.