SMARTSIGN LANCERER DIGITAL SIGNAGE FOR LG WEBOS PLATFORM

SMARTSIGN LANCERER DIGITAL SIGNAGE FOR LG WEBOS PLATFORM

– Smartsigns software drager nytte af LG webOS platform for at forenkle installation, anvendelse og vedligeholdelse af digitale informationstavler.

KØBENHAVN, 2. juni, 2015 — Nu bliver digital signage endnu enklere at både installere og anvende. Smartsign, en af de førende leverandører af software for digital skiltning, lancerer nu sit produkt Smartsign Display Manager med hjælp fra LG webOS for Digital Signage. LG webOS for Digital Signage er den kommercielle version af LG´s Smart-TV platform webOS – en omfattende hardware og software-løsning, der er optimeret til kommercielle installationer i alle størrelser.

I kombination med Smartsign Display Manager tilbyder LG webOS for Digital Signage kunderne en funktionel løsning for digital signage, som både er enkel at implementere og vedligeholde. Ved at udnytte webOS som base mindskes behovet for en ekstern media player, samtidig med at en indbygget WiFi gør, at kunderne ikke behøver at opbygge en dyr netværksinfrastruktur for at installere løsningen. For kunderne, som ønsker en mere færdig løsning og et let installerbart produkt, kan Smartsigns software i kombination med LG´s skærme købes som færdige pakker med installeret software hos udvalgte distributører.

– Smartsign tilbyder et unikt brugervenligt og meget kraftfuldt produkt. I kombination med salget, som 100% foregår gennem kanalen, ser vi store muligheder for at kunne tilbyde partnere en meget konkurrencedygtig løsning, som er enkel at udrulle, siger Harri Ekholm, Nordisk salgsdirektør for B2B hos LG Electronics. Desuden ser vi det som en stor mulighed for LG webOS for Signage at så vigtig en aktør som Smartsign har valgt at udvikle en app til vores platform.

– Vi er meget stolte over at kunne præsentere endnu et samarbejde med en stor og innovativ hardware-leverandør som LG og tilbyder nu med dette vores partnere i Norden og Europa flere muligheder for at kunne anvende vores software indenfor digital signage. Vi fortsætter med at udvikle vores vision ”Smartsign on all devices” og giver slutbrugeren flere valgmuligheder. Dette betyder, at vi har en bredde og styrke, som passer langt flere slutbrugere, siger Smartsigns VD Martin Romanowski.

Smartsign Manager kan leveres som en cloud-tjeneste eller som en lokal installation. Smartsign Manager er et komplet produkt, som henvender sig til en række forskellige brancher - alt fra digital signage i det offentlige rum til systemer til mødelokaler og intern virksomhedskommunikation.

LG webOS for Digital Signage understøtter web-applikationer på flere platforme, herunder blandt andet Linux, Android, iOS og Windows, og kan også bruges sammen med applikationer skrevet i HTML5. Brugerne kan bruge de færdige applikationer eller udvikle egne applikationer, som passer til deres behov.

Tilgængelighed

Følgende kommercielle LG-skærme understøtter Smartsign Display Manager: LS75A, LS73B, LS55A, LS53A, MS75A samt LS95A. Den komplette pakke, inklusiv LG´s skærme og Smartsign Display Manager, vil være tilgængelig fra 1. juni 2015 hos udvalgte forhandlere i Norden.

Mere information og højopløselige billeder.

For mere information om LG webOS for Digital Signage besøg LG’s hjemmeside. Du kan også finde en videointroduktion til LG webOS for Digital Signage på YouTube. Højopløselige billeder findes på LG’s billedarkiv.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 53.10 milliarder USD i 2013. LG Electronics består af fem forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions og Vehicle Components – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2013 beløb sig til ca. 2 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) er en ledende global producent af tv-apparater, monitorer, kommercielle skærme, audio- og videoprodukter, computere og sikkerhedssystemer. LG stræber altid efter at drive teknologien fremad med fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner i stilrene designs, som imødegår forbrugernes behov. LG’s forbrugerprodukter inkluderer CINEMA 3D, Smart TV, OLED-TV, IPS-skærme og hjemmebiografsystemer, Blu-ray-afspillere og eksterne lagringsenheder. LG’s kommercielle B2B-produkter inkluderer digital signage, videokonferencesystemer og IP-sikkerhedskameraer.

Om Smartsign

Smartsign grundlagdes 1998 og er en ledende leverandør af programmer for digital skiltning kaldet Digital Signage. Softwaren er et emballeretsvensk produkt. Af kunder findes bl.a. Green Cargo, Ericsson, Forex Bank, Skandia, Outokumpu og flertallet af skoler og kommuner. Smartsign har i dag aftaler med verdens førende distributører og har også aftaler med verdens ledende leverandører af LCD og plasmaskærme. For mere information, besøg www.smartsign.se.

For mere information, kontakt venligst:

Susanne Persson PR Manager LG Electronics Nordic AB

Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

Fredrik Lundqvist Marketing Manager B2B LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista

Mobil: +46 (0) 70960082
E-post: fredrik.lundqvist@lge.com

Martin Romanowski

Smartsign AB

Hanstavägen 31 Kista Science Tower

164 53 KISTA

Mobil: +46 (0)705 55 98 06

E-post: martin.romanowski@smartsign.se

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.