Susanne Persson ny PR-ansvarlig for LG Electronics i Norden

Susanne Persson ny PR-ansvarlig for LG Electronics i Norden

Susanne Persson tiltrådte stillingen som nordisk PR-ansvarlig for LG Electronics den 7. juni og vil have ansvaret for at udvikle og lede PR-projekter inden for alle de produktområder, som LG Electronics markedsfører og sælger på det nordiske marked.

– Dialogen med kunder og forbrugere er i dag i fokus for varemærket, og der spiller PR en meget vigtig rolle. I vores arbejde med at styrke vores varemærke i Norden er vi derfor utrolig glade for, at Susanne er blevet en del af vores team. Hun har en baggrund og kompetencer, der stemmer godt overens med de behov, som vi har, siger Bjørn Ove Drabløs, underdirektør i LG Electronics Nordic.

Susanne Persson kommer fra et vikariat som Nordic PR Manager på Adobe Systems Nordic. Før da arbejdede hun i fem år som konsulent hos PR-bureauet Text 100 og har mange års erfaring med at skabe og lede kampagner inden for både B2C og B2B.

– LG Electronics er en interessant virksomhed med mange spændende produkter, som virkelig er langt fremme både hvad angår teknologi og design. At arbejde med et så kendt varemærke er virkelig et drømmejob for mig, og jeg ser frem til at tage del i det store forandringsarbejde, som er indledt på det nordiske marked, siger Susanne Persson, Nordic PR Manager i LG Electronics Nordic.

– Førsteprioritet bliver at opbygge presserelationer, styrke vores position i de sociale medier og medvirke til at formidle LG’s vision om at levere innovative produkter, som inspirerer og gør, at man får lidt mere ud af hverdagen, slutter Susanne Persson.

Susanne Persson overtager pressekontakterne i Norden efter Josephine Pedersen, som har fået en ny rolle i organisationen.

LG Electronics, Inc., (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. Virksomheden har mere end 80.000 ansatte fordelt på 115 selskaber over hele verden. Den globale omsætning var i 2009 43,4 mia. USD. LG Electronics består af fem forretningsenheder: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en af verdens største producenter af paneler til fladskærme, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, airconditionanlæg og vaskemaskiner.

LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Få mere information www.lg.com.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.