​AGA skifter navn til Linde i januar 2020

​AGA skifter navn til Linde i januar 2020

I januar 2020 ændrer AGA sit firmanavn til Linde. AGA har været en del af Linde siden år 2000, og har været koncernens navn i de Nordiske lande og Baltikum.

”Vi har besluttet at ændre vores firmanavn fra AGA til Linde for vores aktiviteter i de nordiske og baltiske lande. Vi er overbeviste om, at vores kunder fortsat vil anerkende vores dedikerede medarbejdere for hvad AGA - og fremover Linde - står for, nemlig innovation, troværdighed og sikkerhed. Faktisk er Linde efter sin fusion med American Praxair sidste år den globale markedsleder inden for den industrielle og medicinske gasindustri, med over 80.000 ansatte og kunder i mere end 100 lande. AGA er nu også synlig som en del af denne store nye familie," siger Jan Ellringmann, Business President i AGA.

AGA fortsætter dog som produktnavn for virksomhedens propan, danskvandsprodukter og gasudstyr.

”Vi har stor respekt for de værdier, som AGA’s brand og lange tradition siden 1904 står for. Derfor bevarer vi AGA-varemærket for vores danskvandsprodukter, propan og svejseprodukter. Disse produkter er stærkt placeret hos både forbrugere og industrikunder og står for kvalitet, pålidelighed og et højt serviceniveau,” siger Olof Källgren, chef for salg og marketing i AGA.

Navneskiftet vil formelt finde sted i januar 2020. Virksomhedens synlige aktiver såsom produktionsfaciliteter, bygninger, køretøjer, gastanke, udstyr med mere vil overgå til det nye design i løbet af en overgangsperiode.

Klik her for at se hele filmen.

For yderligere information, kontakt venligst:

Susanne E Andersson, ekstern kommunikationschef,

+46 76 720 09 17, susanne.e.andersson@se.aga.com

Carina Aspenberg, kommunikationschef,

+46 70 616 01 19, carina.aspenberg@se.aga.com

AGA er Nordeuropas førende industrigasselskab, og den foretrukne partner for kunder på tværs af en lang række brancher. Vi leverer et omfattende program af industrigasser, specialgasser, udstyr og teknisk support. AGA er også en pålidelig leverandør af LNG og biogas. AGA leverer desuden medicinske gas- og plejeløsninger under navnet AGA Linde Healthcare.

Vi hjælper vores kunder med at skabe værditilvækst og en mærkbar konkurrencefordel. Ved hjælp af innovative gasløsninger forbedrer AGA produktiviteten, sikkerheden og konkurrenceevnen på en miljøgavnlig måde.

AGA A/S er en del af Linde plc, verdens førende industrigaskoncern, med omkring 80 000 ansatte i mere end 100 lande. Læs mere på www.aga.dk.

Mr. Ole Kronborg

Pressekontakt Vice President +45 40549901
Janne Ipsen

Pressekontakt Marketing & Communications 26 32 66 02