Familien Jensen

Familien Jensen

Nyt hus med hjemmekontor til 2

Hjemmekontor med god plads og et slag bordtennis med udsigt? Ja tak!

Når man står på 1. salen i familien Jensens helt nye Lind & Risør-hus, drages man straks mod det store vestvendte gavlvinduesparti med udsigt over kvarteret og grønne arealer lidt længere væk. Man kan herfra endda skimte familiens tidligere nabolag blot 250 meter borte.
Ens opmærksomhed kan dog ligeså hurtigt skifte til det interessante indvendige interiør. Jan og Lene har nemlig været hurtige til at indrette deres nye hus med en masse personlige ting, i dette rum fx bordtennisbord, tv-/videospilhjørne samt hyggeligt sofaarrangement – med direkte udsigt ud gennem gavlen.
”Det er helt bevidst, at der er en sofa, fortæller Lene. ”Her kan jeg godt lide at komme op og sidde et kvarters tid efter en travl arbejdsdag.”
Når måske specielt drengene (inklusiv Jan) virkelig skal forkæle sig selv, er der også mulighed for at køre et stort projektorlærred ned foran vinduespartiet.
Så er der virkelig dømt hjemmebiograf!

Hjemmekontor med lys fra tre verdenshjørner
Nedenunder er noget af det første, der møder ens øje, den imponerende naturgaspejs, muret op fra gulv til loft i samme rustikke gråbrune mursten som på den udvendige facade. Lofthøjden i hele stueplan har fået et ekstra nøk opad til 2,6 m, hvilket lige giver det ekstra til indtrykket af den opmurede pejs, lysindfald og rumfornemmelse.
Stødende op til pejs og stue, i husets vinkel, findes det rummelige hjemmekontor, som byder på en sand lyseksplosion fra øst-, syd- og vestvendte vinduespartier.
”Kontoret var et af de store formål med huset. Det var tanken, at vi skulle have hvert vores kontorbord derinde,” fortæller Jan.
Lene uddyber: ”I vores gamle hus havde vi et lillebitte kontor. Det var ok. Men når nu Jan sidder meget og arbejder, så skal det være et lyst og rart sted.
Fra kontoret har man udsigt til hele haven, og om sommeren, hvis det bliver for varmt, kan man åbne to døre ud til have og træterrasse.

De sidste vigtige ændringer kom lige med
Selvom parret godt vidste, at nøglen til et optimalt byggeforløb hedder planlægning og rettidig omhu, dukkede der alligevel nogle ønsker om ændringer op i processen. En halvvæg ind til køkkenet blev fjernet, en flisekant omkring det nedmurede badekar blev ændret og kun få dage inden indflytning, blev der bestilt nye bordplader til badeværelserne.
”Vi havde valgt Corian-bordplader med indbygget vask til badeværelserne,” fortæller Lene. ”Men da vi så dem lagt oven på det underliggende skabsarrangement, var det bare to helt uforenelige stilarter. Vores byggeleder har igennem hele forløbet været utrolig imødekommende, så det var med en anelse dårlig samvittighed, at vi bedte om at få det ændret.”
Det endte dog lykkeligt. Lind & Risørs håndværkere erstattede Corian-pladerne med de flotte matte, mørke granitplader, som også er i køkkenet, og Corian-pladerne er efterfølgende blevet solgt på Den blå avis!

Jan Skovgaard Hansen

Pressekontakt Adm. Direktør 43 32 20 00

Lind & Risør

Ønsker du et arkitekttegnet hus i godt håndværk, med en flot finish og et trygt og sikkert byggeforløb er Lind og Risør det rigtige valg for dig da vi er et af de eneste byggefirmaer i Danmark, som har alle faggrupper ansat under eget tag.

Lind & Risør A/S er et familieejet arkitekt- og byggefirma, der blev etableret tilbage i 1980. Vores egne erfarne arkitekter har flere tusinde rækkehuse, villaer og liebhaverejendomme på cv'et. Vi tilbyder kvalitetshuse bygget af de bedste materialer og opført af vores egne dygtige håndværkere med mange års erfaring.