Ålgård Kirke nomineret til arkitekturpris ved ARCHMARATHON i Milano

Ålgård Kirke nomineret til arkitekturpris ved ARCHMARATHON i Milano

Ålgård Kirke er blevet nomineret til en arkitekturpris ved ARCHMARATHON i Milano. Her er projektet valgt ud blandt 500 andre projekter.

ARCHMARATHON er en international arkitekturbegivenhed, som samler arkitekter fra hele verden til en 3-dages konference, hvor de inviterede tegnestuer kan præsentere deres projekter og tanker. Arrangementet afholdtes første gang i 2014, hvor mere end 1800 deltog. Denne gang forventes over 2500 deltagere.

Blandt de nominerede projekter vælger en jury bestående af arkitekturkritikere, journalister og kuratorer 12 vindere inden for hver deres kategori.

Ålgård Kirke er nomineret i kategorien ‘Religiøse bygninger’, hvor den er valgt ud blandt mere end 500 andre projekter. Det blev en ren norsk finale, og vi konkurrerer mod norske Espen Surnevik med Våler Kirke.

Stem gerne på Ålgård kirke så vi kan få Crowd Award! Gå til Ålgård kirke og tryk på Like!

ARCHMARATHON løber af stablen 13.-15. maj.

Ud over dette er Ålgård Kirke udvalgt til udstillingen i den norske pavillon ved årets arkitekturbiennale i Venedig. Udstillingen varer fra 28. maj til 27. november.

Hanne Kruse

Sivilarkitekt Leder LINK Arkitektur Stavanger + 47 990 90 469