Ny administrerende direktør i LINK arkitektur AS

Ny administrerende direktør i LINK arkitektur AS

Leif Øie (49) er ansat som ny administrerende direktør i LINK arkitektur AS. Han vil formelt tiltræde stillingen 01.01.2016.

Leif Øie kommer fra stillingen som adm. direktør i Erichsen & Horgen AS og har de sidste 25 år arbejdet i byggebranchen. Derudover har han en doktorgrad indenfor indeklima.

- Vi har ledt efter en samlende og initiativsrig leder med mod og evne til at tænke stort og skabe en arkitektvirksomhed som alle ser op til og har lyst til at arbejde for. Dette mener jeg vi har fundet i Leif Øie, siger formand for bestyrelsen Trond Dahle i LINK arkitektur AS.

Arkitektur og design er fundamentet for virksomheden, og bestyrelsen har brugt tid på at finde en leder som kan løfte virksomhedens profil yderligere og styrke firmaets position som et af de ledende i Norden.

- Leif Øie har lang og solid erfaring indenfor byggebranchen og mange års erfaring i ledelse af videns tunge organisationer. Ikke desto mindre er det primært hans lederkvalifikationer vi finder interessante for stillingen. Vi er overbevidste om, at Leif Øie vil være en god leder for LINK arkitektur, siger Dahle.

Den nye leder af LINK arkitektur har erfaring med tværfaglig- og totalrådgivning. Han har særlige kompetancer indenfor rådgivning i de tidlige faser hvor arkitektur og holistisk tilgang er afgørende for at give bygherre og bruger det produkt de ønsker og har behov for.

– Jeg ser frem til at tage fat på de spændende udfordringer som ligger i denne stilling. Sammen med bestyrelsen, den øvrige ledelse og de ansatte vil jeg gøre mit yderst for at udvikle LINK arkitektur til at blive det arkitektvirksomhed som sætter standard i branchen, siger Leif Øie.

Rolf Maurseth, som har fungeret som administrerende direktør i virksomheden siden februar 2015, ønsker også Leif Øie varmt velkommen.

-Jeg ser frem til at arbejde sammen med Leif Øie i de kommende år og se, at han vil tilføre ny energi og fokus til firmaet.

- Nu kan jeg fortsætte arbejdet som Markedsdirektør i virksomheden og vide at det samlede ansvaret for bedriften er i trygge hænder.

Multiconsult ASA overtog 15. september 2015 alle aksjene i LINK arkitektur. Med ny ejer og ny leder står virksomheden stærkt rustet til at møde fremtiden og indtage en ledende position i udviklingen af arkitektbranchen i Norden.

Bestyrelsen i LINK arkitektur startede i juni processen med at finde en ny administrerende direktør til virksomheden.

Fakta om Leif Øie:

Leif Øie er 49 år, civilingeniør fra NTH i 1989 samt doktor ingeniør fra 1998. Leif Øie kommer fra stillingen som administrerende direktør i Erichsen & Horgen AS hvor han har været i ca. 5 år. Tidligere var Leif Øie divisionsdirektør i Norconsult AS i 8 år. Leif Øie har også haft ledende stillinger i Techno Consult AS som blev købt af Norconsult AS i 2003.

LINK arkitektur er blandt de førende tegnestuer i Skandinavien – både hvad angår projektantal, medarbejderantal og omsætning.

Med 14 kontorer i Norge, Sverige og Danmark har vi en stærk lokal forankring i hele Skandinavien, herunder i København og Malmö. Samtidig har vi altid den nødvendige kapacitet og de specialkompetencer, der måtte være behov for i et givent projekt, også ifm. store og komplicerede opgaver. Vi kombinerer lokalkendskab med bredde og dybde.

Udover bygningsarkitektur har vi en bred kompetence inden for landskab, indretning og byplan samt energi og bæredygtighed. Og vi er til enhver tid parate til at give os i kast med både store og små projekter – fra storskala boligudvikling over komplicerede hospitalsbyggerier til bæredygtighedscertificerede skoler og indbydende konferencehoteller. Vi har en meget bred erfaring inden for alle disse projektområder, ligesom vi har en lang tradition inden for byplanlægning, kontorudvikling, idrætsfaciliteter, infrastrukturprojekter og industribyggeri.

Kristina Jordt Adsersen

Pressekontakt CEO / Arkitekt MAA / Cand.arch. +45 28 40 30 59

Skandinavisk arkitektur med særlig nordisk nerve

LINK Arkitektur er en af Skandinaviens største arkitektvirksomheder med 500 medarbejdere fordelt på 15 kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vores ydelser dækker alle discipliner inden for arkitektur, indretningsarkitektur, landskab og planlægning. Vores ambition er at skabe arkitektur af høj kvalitet, der sikrer en optimal balance mellem høje miljøambitioner, økonomisk rentabilitet og social bæredygtighed. Hos LINK Arkitektur tør vi tænke stort og ikke lade os begrænse af opgaver, der virker umulige. For os handler det ikke kun om arkitektur. Det handler om at skabe rum for bedre liv.

Paradisgade 4a