Få en klimavenlig varmekilde

Når man beslutter sig for, at der skal ny varmekilde i hjemmet, er der mange overvejelser man skal have med. Nogle firmaer med fornyet varme, tilbyder endda tilskud. Grunden for dette, er fordi udbyderne gerne vil hjælpe med at optimere ens husstand, så boligerne kan blive mere klimavenlige. Som det er nu, er vi nødt til at passe på klimaet og miljøet. Det kan man gøre, når ens varmeanlæg ikke udskyder for meget CO2.

En god og effektiv varmekilde

Kan bestå af en varmepumpe. Her findes der to forskellige typer. En luft til vand og en luft til luft. Hvis man skal spare penge på sigt med en af disse varmekilder, er det en god ide at have en autoriseret el-installatør med på råd. For hvis du får en der er for lille, er den dyr i drift, og omvendt hvis du får en der er for stor, kan det have for meget varmespild.

En luft til luft varmepumpe, varmer huset op ved at omdanne den udendørs luft, til varm luft inde i huset. Denne type er den mest anvendelige, hvis der ikke er gulvvarmeslanger i husstanden. En lift til vand varmepumpe, er den mest anvendelige hvis man har gulvvarmeslanger i huset.

Jordvarme er også miljøvenlig

Dog er denne type dyrere at få lagt til huset. Her kræver det ofte en større investering. Det tager længere tid at få lagt og tilkoblet varmekilden til husstanden. Men når den er lagt, er det samtidig en god investering at gøre. Her skal der profesionelle firmaer til, hvis det er denne type man anvender.

Hold dig fra oliefyr hvis det er muligt

Olie er dyrt og det udløser en stor CO2 udledning. Det er hverken en sund, miljøvenlig eller billig varme du får ud af denne. Dog er den effektiv, da den hurtigt kan varme et hus op. På denne type varmekilde, er det ikke muligt at få tilskud til.

Pillefyr, brændeovn og pilleovne

Disse er alle sammen bedre alternativer end olie. Men denne varmekilde, er egentligt mest anvendelig hvis det er til hygge varme. Med træ opnår du en hyggelig stemning.