Find en billig tandlæge

Det er de færreste der har lyst til at betale ekstra for et tandlægebesøg og det er derfor en god ide at undersøge om der er en god billig tandlæge der kan gennemføre en tandbehandling. Det skal selvfølgelig være til en, der samtidig har en god og høj standard og som man føler tillid til.

Søge en billig tandlæge online

Et godt sted at lede efter en billig tandlæge eller en tandklinik er online. Her er det muligt at se priserne på en tandbehandling, samt anmeldeler fra andre kunder. Det er vigtigt ikke kun at søge på billige tandlægepriser, når der søges, men også at søge på gode og seriøse tandlæger. Det kan hurtigt blive dyrt at gå på kompromis med kvaliteten.

Tandklinikkerne ”godtsmil”

Et sted der er godt at undersøge, er tandlægesamarbejdet https://www.godtsmil.dk, hvor det at de er gået sammen om indkøb sikre en høj standard, samtidig med nogle billige tandlægepriser. Et indkøbssamarbejde der kommer dig til gode, når du skal til tandlæge og især når og hvis du skal have lavet en større tandbehandling.

Besøg gerne 2 forskellige tandlæger

Skal du have lavet et større arbejde kan det være en fordel at besøge 2 forskellige tandlæger og få deres professionelle vurdering af hvad der skal laves. Husk dog at en tandlæge er en håndværker og der kan være forskel på deres vurdering og løsningsforslag. Der bør dog være en nogenlunde ensartet konklusion.

Ideen med at besøge 2 forskellige tandlæger, er for at kunne få et overblik over, hvad der skal laves og så efterfølgende få et tilbud. Husk at der i Danmark er et loft over priserne på forebyggende behandlinger, ud fra den holdning, at alle bør have råd til at få passet deres tænder. Men når det drejer sig om tandarbejde, er der ingen begrænsninger på prisen og det er derfor fornuftigt at sikre sig, at der ikke betales for meget.

Få et godt tilbud

En anden fordel ved at benytte sig af internettet til at finde en billig tandlæge, er at det er muligt at få et tilbud fra op til flere tandlæger, ved at indtaste hvad der skal laves. Derved kan man i ro og mag, kigge de forskellige tilbud igennem og finde den, der har den bedste pris og ry. Dette er en nem og hurtig måde at scanne markedet og skabe sig et overblik over tandlægerne i ens område. Det kan også være at det kan betale sig at vælge en tandlæge, der ligger lidt væk. Ofte kan der være op til 50% forskel på behandlingen. Det kan dog også skyldes, at der er forskel i materialerne, men det er stadig værd at undersøge.

Tjek priserne og tandlægen på sundhed.dk

Er du i tvivl om, hvorvidt priserne er rimelige eller om din tandlæge har et godt ry, er der hjælp at hente på sundhed.dk hvor det er muligt at tjekke priserne, samt om der har været mange klager over tandlægens arbejde.