Plakater og malerier udgør et fortsat voksende marked

Hvis der er noget, som Skandinavien er kendt for, så er det unik indretning. Og lige netop boligindretning er noget, som danskerne virkelig dyrker i disse tider. Noget af populariteten kan sandsynligvis tilskrives sociale medier som Instagram og Pinterest, hvor man hurtigt og nemt kan dele billeder fra sin egen bolig samt hente inspiration fra andre, der også dyrker en stilfuld indretningsstil.

En unik og essentiel del af boligen er udsmykningen. Det gælder for eksempel plakater og malerier, som begge er nemme og billige løsninger til at skabe et personligt udtryk i hjemmet. Det gode ved især plakater er, at de er så alsidige. Det kan være alt fra farverige grafiske plakater og retro illustrationer til fotoplakater og citatplakater.

Vækst i antallet af succesfulde plakatbutikker

Et af de klareste tegn på et marked i vækst er et stigende antal succesfulde virksomheder, der leverer varer til lige netop dette marked. Og der er ingen tvivl om, at der hele tiden kommer flere og flere virksomheder, der sælger plakater.

F.eks. er flere svenske webshops på få år gået fra kun at sælge plakater i Sverige til nu at dække hele verden. Men det er ikke kun svenskerne, der har styr på det at sælge plakater. Det har danskerne nemlig også. Virksomheder som for eksempel Minida.dk fører et stort udvalg af unikke plakater og malerier – begge dele tiltrækker mange kunder.

Minida.dk er blot en af de mange succesfulde danske virksomheder, der sælger plakater og malerier. En hurtig søgning på Google vil vise, at der er mange butikker i kampen om kunder, der ikke kan få nok af de sjove og dekorative plakater.

Plakater har fået en renæssance

Du husker måske, at plakater var rigtig populære tilbage i din ungdom. Der var engang, hvor alle havde plakater hængende i stuen. I denne periode havde børn filmplakater og fodboldplakater hængende på værelset, ligesom amerikanske Uncle Sams We Need You også havde en plads i stort set alle hjem.

Men lige pludselig forsvandt plakaterne fra indretningen. Det blev mere moderne med bare vægge, fotos eller malerier. Man ville have et mere klinisk og unikt hjem, der ikke lignede alle andres.

I dag har plakaterne heldigvis fået en renæssance. Det er blevet nemmere at købe plakater via internettet, der er kommet mange nye butikker og dermed også en lang række nye designs. Det er samtidig blevet billigere at printe plakater på miljøvenligt papir og i høj kvalitet, og dermed er det også billigere for forbrugeren at købe plakater.

Førnævnte er en virksomhed som Minida.dk et tydeligt eksempel på, da man her kan få plakater til hele hjemmet for ganske få penge. Kombineret med gratis fragt hos mange udbydere og en fordelagtig returret er det i dag blevet meget lettere at købe plakater, end det tidligere har været.

Og det er godt - ikke bare for forbrugerne, men også for samfundet, idet der skabes mange arbejdspladser. Der er for eksempel kunstnere, der aldrig tidligere havde kunne tjene penge på deres talent, men som nu kan sælge deres kunstværker via internettet i form af plakater eller håndmalede malerier.