A PLACE TO BURY STRANGERS I PUMPEHUSET 11. APRIL 2022

A PLACE TO BURY STRANGERS I PUMPEHUSET 11. APRIL 2022

A PLACE TO BURY STRANGERS I PUMPEHUSET 11. APRIL 2022

SUPPORT: PAUL JACOBS

A Place to Bury Strangers debuterer med nyt lineup og udgiver EP’en ’Hologram’ den 16. juli i år. Se musikvideoen til førstesinglen “End of the Night” som har premiere i dag 20/4/21 HER

’Hologram’ er den længe ventede nye EP fra Brooklyn post-punk legenderne A Place To Bury Strangers, og debuten med bandets nye lineup med John Fedowitz på bas og Sandra Fedowitz på trommer fra Ceremony East Coast. Det er den første A Place to Bury Strangers-udgivelse på frontmand Oliver Ackermanns nye pladeselskab, Dedstrange.

Oliver og John er barndomsvenner, der tidligere skabte futuristisk punkmusik i det ærede underjordiske shoegaze-band Skywave, og repræsenterer med Sandra Fedowitz på trommetronen, den nye æra af A Place To Bury Strangers, bandets ultimative form - og det mest sensationelle lineup til dato.

De fem sange på ’Hologram’, skrevet og indspillet i isolation af Oliver Ackermann under den stadig igangværende Coronavirus-pandemi og efterfølgende samfundsmæssige sammenbrud, er en tilbagevenden til bandets mest rå, mest flygtige og intime lyd.

Den første single ”End Of The Night” er ligeledes den første sang skrevet i samarbejde med de nye bandmedlemmer. John sendte mig trommesporet og udfordrede mig til at skrive en sang over det. Det skete som en mærkelig strøm af bevidsthed, og kom ubevidst til at handle om slutningen af det tidligere band, og begyndelsen på det nye. Hvert lag i sangen fjerner den døde hud fra det gamle, og et nyt lag vokser i form af det nye band.

Vi glæder os rigtig meget til at opleve APTBS på dansk grund, ikke mindst da Oliver Ackermann eftertrykkeligt tror på den ekstreme kunst ved ”live showet”. Han har udtalt, at det er en mulighed for at skabe noget ud over det, en plade kan,- en anden verden, og han fortsætter med at bringe et helt andet niveau af DIY-energi frem på scenekanten.

Følg A Place to Bury Strangers:

Spotify / Bandcamp / Instagram / Facebook / Twitter / Tumblr

Billetpriser: 180 kr. + gebyr

Billetsalget starter torsdag 22. april kl. 11.00 via livenation.dkog ticketmaster.dk

Regions

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment oplevelser. På verdensplan bliver det til + 25.000 årlige koncerter og mere end 68 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 50 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi producerer alt fra mindre klubshows til arenakoncerter og store udendørskoncerter. Vores udbud spænder fra ny upcoming musik til mere etablerede kunstnere. COPENHELL Festivalen på Refshaleøen, og Heartland Festivalen ved Egeskov Slot på Fyn, PDH Music og Luger Denmark er ligeledes en del af Live Nation Danmark familien. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Heidi Degn

Pressekontakt PR & Promotion Manager