Finske Poets of the Fall kommer til Pumpehuset 6. september 2022

Finske Poets of the Fall kommer til Pumpehuset 6. september 2022

POETS OF THE FALL I PUMPEHUSET TIRSDAG 6. SEPTEMBER 2022

Det finske rockband Poets of the Fall – sanger Marko, guitarist Olli og keyboardspiller Captain begyndte deres musikalske eventyr fra scratch i 2003. Marko havde solgt alt han ejede for at investere i sit livs kærlighed, musikken, sammen med hans venner Olli og Captain. Han flyttede hjem i kælderen hos sine forældre, og gutterne byggede et lille studie i Ollies stue så de kunne indspille og lave sessions. Resultatet af indspilningerne var en blanding af pop, rock, metal og den industrielle sound. Senere fik de tre selskab af guitarist Jaska, bassist Jani og trommeslager Jari.

Bandets første single var ”Late Goodbye”, som blev skrevet til computerspillet Max Payne 2. Det nåede gennem spillet ud til millioner af mennesker, og gav bandet international anerkendelse og deres første pris ved G.A.N.G Awards i 2004.

Poets of the Fall's debutalbum "Signs oF Life" fra 2005, gik direkte nummer ét på den finske albumliste udgivelsen i januar 2005, og forblev på hitlisten i mere end et år.

Siden da er det blevet til ikke mindre end 9 albumudgivelser, og senest i 2020 ”Alexander Theatre Sessions”, som er en serie af tolv akustiske singler med tilhørende videoer, filmet i ovennævnte teater i Helsinki, og i skrivende stund indspiller de materiale til forskellige nye projekter, deriblandt det næste album. Bandet har vundet flere priser, bl.a. Muuvi People's Choice Award for ‘Carnival of Rust’.

Gruppen er kendt som et fantastisk live-band, så der er noget at se frem til, når de ikoniske alternative rockers i Poets of the Fall besøger Pumpehuset til september næste år.

Følg Poets of the Fall her:

https://www.instagram.com/poet... kr. + gebyr

Billetsalget starter fredag 11. juni kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

King of Fools (Alexander Theatre Sessions / episode 1):

;list=PLf036d2aMIZ6D3wokATNETvpqszodvK8

Regions

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment oplevelser. På verdensplan bliver det til + 25.000 årlige koncerter og mere end 68 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 50 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi producerer alt fra mindre klubshows til arenakoncerter og store udendørskoncerter. Vores udbud spænder fra ny upcoming musik til mere etablerede kunstnere. COPENHELL Festivalen på Refshaleøen, og Heartland Festivalen ved Egeskov Slot på Fyn, PDH Music og Luger Denmark er ligeledes en del af Live Nation Danmark familien. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Heidi Degn

Pressekontakt PR & Promotion Manager