Gå til indhold
NICKLAS BENDTNER – GAMLE REGNSKABER & NYE KAPITLER / TALK MED FORFATTER RUNE SKYUM-NIELSEN

NICKL​AS BENDTNER – GAMLE REGNSKABER & NYE KAPITLER

NICKLAS BENDTNER – GAMLE REGNSKABER & NYE KAPITLER

TALK MED FORFATTER RUNE SKYUM-NIELSEN

Da Nicklas Bendtner i november sidste år skød sin selvbiografi af sted, skabte det overskrifter kloden rundt. Hjemme i Danmark blev 'Begge sider’ ikke bare en af årtiets mest omtalte bestsellere. Den blev også hyldet for at gå selvkritisk, brancheafslørende og underholdende til værks.

Siden hen er fodboldspillerens historie blevet solgt til udgivelse på en lang række sprog, og i England – fodboldens moderland – har aviserne allerede måttet bøje sig for Lord Bendtner. ‘Both Sides’ er blandt andet blevet kaldt “brilliant”, “åbenhjertig”, “fremragende”, “suveræn" og “fængslende” i den britiske presse.

Snart fortsætter Bendtner, hvor biografien slipper: Han drager på en actionpakket og bundærlig talk-tour med forfatter Rune Skyum-Nielsen ved sin side. Her vil makkerparret tackle igennem på de heftigste historier fra fortiden – og åbne døren til en række hidtil ufortalte historier fra et tumultarisk fodboldliv i konstant bevægelse.

Det korte FCK-ophold kommer under kærlig behandling. Det samme gør det forpurrede Kina-eventyr og den lurende tomhed – alle spilleres skræk – når fodbolden stopper med at trille. Men det skal også handle om de gyldne øjeblikke som topangriber. Om svær kærlighed og lette penge, om familie, overmod, troskab, nationalfølelse, rivalisering, falske mennesker og rigtige venner. Om gamle regnskaber og nye kapitler.

Undervejs kigger en hemmelig gæst (eller to!) forbi, ligesom publikum kan stille spørgsmål til hovedpersonen.

"Der er så meget, som jeg aldrig har fået sagt højt. Sandheder og røverhistorier, som jeg gerne vil dele i de rigtige rammer. Det kan jeg med Rune, fordi vi stoler på hinanden," siger Nicklas Bendtner.

Hovedpersonen garanterer at være fit for fight, når talk-touren bringer duoen forbi Odense, Aarhus, Aalborg og København:

"Vi kommer til at forberede os, som man gør til de største kampe. Jeg ved jo, hvordan det er at føle sig snydt, så det skal vi ikke nyde noget af. Folk skal have valuta for pengene. Det skal være en aften, som ikke lige bliver glemt."

Skrevet og sagt om ‘Nicklas Bendtner – Both Sides’:

'Candid and brilliant.' - Sky Sports

'Brutally candid and ultimately moving ... A sobering insight into the mind of a young footballer seduced by the trappings of the Premier League.' - The Guardian

'An extraordinary, granular depiction of a young football star's life.' - The Daily Mail

'One of the best books I've read about being a Premier League star with all the problems and stuff that goes with it.' - Piers Morgan, Good Morning Britain

Oplev Nicklas Bendtner – Gamle Regnskaber & Nye Kapitler her:

DR Koncerthuset, Koncertsalen, København, tirsdag 16. november 2021

Musikkens Hus, Aalborg, onsdag 17. november 2021

Odeon, Odense, søndag 21. november 2021

Musikhuset Aarhus, Aarhus, tirsdag 30. november 2021

Billetpriser: Fra 250 kr. til 350 kr. + gebyr.

Billetsalget starter fredag 4. december kl. 10.00 via livenation.dk, ticketmaster.dk, drkoncerthuset.dk og Tix.

Presale for Live Nations eksisterende nyhedsbrevsmodtagere torsdag 3. december kl. 10.00 (23 timer)

Tags

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment oplevelser. På verdensplan bliver det til + 25.000 årlige koncerter og mere end 68 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 50 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi producerer alt fra mindre klubshows til arenakoncerter og store udendørskoncerter. Vores udbud spænder fra ny upcoming musik til mere etablerede kunstnere. COPENHELL Festivalen på Refshaleøen, og Heartland Festivalen ved Egeskov Slot på Fyn, PDH Music og Luger Denmark er ligeledes en del af Live Nation Danmark familien. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Heidi Degn

Pressekontakt PR & Promotion Manager