Lumesse opkøber SaaS baseret e-learning ekspert Edvantage Group

København/Oslo/Austin, Texas: 3. oktober 2011- Lumesse, en førende, global udbyder af integrerede talent management løsninger, kan med glæde meddele, at de har opkøbt Edvantage Group. Over 500.000 brugere på tværs af flere hundrede organisationer bruger Edvantage Group's SaaS (Software-as-a-Service) e-learning løsning til at udvikle deres medarbejderes færdigheder og kompetencer. Edvantage Group tilfører Lumesse kapacitet inden for learning management, udvikling og styring af indhold, elektronisk levering af indhold og skræddersyet kursusudvikling. De to virksomheder har allerede en række fælles kunder og har også eksisterende integrationer mellem de respektive løsninger. Opkøbet inkluderer alle kundekontrakter, immaterielle rettigheder, ejendele og goodwill i virksomheden er underlagt de sædvanlige godkendelser fra norske konkurrencemyndigheder og forventes afsluttet i løbet af oktober måned.

"Mennesker elsker at lære og læring kommer stadig højere op på virksomhedernes agenda, da enhver succesfuld virksomhed må fastholde og udvikle deres medarbejdere som en del af en total talent management strategi" siger Matthew Parker, CEO hos Lumesse. "Opkøbet af Edvantage giver Lumesse en prisvindende e-learning- og indholds-platform, som vil forstærke løsningerne for både Lumesse TalentLink og Lumesse ETWeb i 2012. Det glæder os meget at kunne byde velkommen til denne fantastiske virksomhed og deres mange kunder samt deres utrolig dygtige medarbejdere til den voksende Lumesse familien.

Edvantage Group's grundlægger og administrerende direktør Thomas Berglund, som vil blive ansvarlig for den globale e-learning forretning i Lumesse, tilføjer: "Vi er meget stolte af at blive opkøbt af en af verdens mest ansete og kundefokuserede software virksomheder med et globalt fodaftryk, lokal ekspertise, økonomisk styrke og en passion for det, de gør. Dette opkøb sikrer en lovende fremtid for vores kunder, medarbejdere, partnere og andre interessenter."

Opkøbet vil accelerere den globale vækst i Lumesse, styrke den førende position I Europa, udvide produktet og øge kundebasen med over 200 nye virksomheder til en total af 1.900 i 70 lande verden over. Lumesse tilbyder allerede en af de mest komplette talent management løsninger, og de vil udvide deres produkt yderligere til også at inkludere Edvantage Group's learning management system, prisvindende forfatterværktøj, omfattende udvalg af on-demand indhold og deres skræddersyede e-learning programmer. Lumesse kunder vil dermed få let adgang til formelle, uformelle, sociale og mobile læringsmuligheder til ansatte som en del af en fuldt ud integreret talent-udviklingsstrategi.

Edvantage Group har vundet mange højprofil kunder med deres e-learning løsninger, herunder Virgin Atlantic, 7-Eleven, Abu Dhabi Commercial Bank, Sony Ericsson og SEB. I 2010 og 2011 har de blandt andet vundet følgende priser for deres software: UK E-Learning award winner i 2010 for 'E-learning Company of the Year,' og Brandon Hall Award winner i 2011 for 'Best Advance in Technology for Rich-Media Authoring' kategorien. Edvantage Group har dygtige medarbejdere i Storbritannien, Norden og andre europæiske lande.

"Siden virksomheden blev grundlagt i 1999 er Edvantage Group blevet anerkendt på e-learning markedet for deres stærke kunderelationer, prisvindende produkter og dygtige medarbejdere." Siger Matthew Parker, CEO hos Lumesse. "Vi synes, at de passer godt ind i kulturen hos Lumesse, og vi ser frem til at kombinere vores styrker i 2012 og tilbyde vores kunder og resten af markedet en fuldt ud integreret e-learning løsning.

Om Lumesse

Lumesse er den eneste, globale virksomhed, der får talent management-løsninger til at fungere lokalt. Vi hjælper kunder i hele verden med at implementere succesrige, lokale talent management-programmer, der identificerer, plejer og udvikler de rette mennesker, på det rette sted, på det rette tidspunkt. Hos Lumesse har vi forståelse for, at ingen mennesker, organisationer eller kulturer er ens. Vi har derfor udviklet talent management-løsninger, som arbejder på samme måde, som vores kunder arbejder: alene og i teams. Vi ser vores forskelligheder som styrker, ikke som forhindringer.

1.700 kunder fra mere end 70 lande har valgt at arbejde sammen med os, fordi de ved, at engagement, innovation og kreativitet alene kommer fra dygtige mennesker. Vi hjælper vores kunder med at finde og inspirere disse mennesker i deres organisation. Vores komplette talent management-løsning er vidtspændende, intuitiv, sikker og fuldt ud international med over

Om Edvantage Group

Edvantage Group er Europas førende e-learning virksomhed. Edvantage group hjælper organisationer med at forbedre medarbejdernes kompetencer og vidensdeling, hvilket giver bedre performance og resultater. Virksomheden kombinerer gnidningsløst "cloud"-teknologi og Software-as-a-Service (SaaS) baserede hjælpemidler såsom Learning Gateway og CourseBuilder, med læringsoplevelser ud over det sædvanlige og on-demand indhold til målbare resultater for kunderne. Edvantage group hjælper over 400 organisationer fra kontorer i Norden, Benelux og Storbritannien.

Besøg www.edvantagegroup.com for mere information.

• Økonomi, finans

• talent management løsninger