CIRKULÆR ØKONOMI: Vores forpligtelse mod en mere bæredygtig forretningsmodel

CIRKULÆR ØKONOMI: Vores forpligtelse mod en mere bæredygtig forretningsmodel

Fra 2020 til 2025 forpligter vi os til at gøre cirkulær økonomi til en prioriteret løftestang for at fremskynde udviklingen af integrerede bæredygtige forretningsløsninger til vores kunder.

Integrationen af cirkulær økonomi i vores forretning er en stærk katalysator for at nå Lyrecos bæredygtige mål samt en stærk reaktion på den stigende efterspørgsel på integrerede, bæredygtige forretningsprodukter, løsninger og praksis. I 2020 offentliggjorde vi vores 5 forpligtelser til at hjælpe vores kunder med hurtigere at bevæge sig hen imod en drastisk reduktion af ikke-genanvendeligt affald på arbejdspladsen og i sidste ende reducere deres indvirkning på miljøet.

Vores 5 forpligtelser for at opnå cirkulære arbejdspladser

Være den første virksomhed i vores branche med et komplet sortiment af genanvendelige produkter

Senest i 2025 vil Lyreco kunne foreslå et genanvendeligt alternativ til alle de produkter, en kunde måtte ønske at købe. "Genanvendelige" produkter er produkter, der er fremstillet af materialer, der kan genanvendes i end-to-end-værdikæden efter kriterierne for genanvendelighed eller genanvendt indhold, og vil blive vurderet i henhold til ISO 14021-standarderne.

Tilbyde indsamling af udtjente produkter og bearbejde brugte materialer, så de kan komme tilbage i produktionskæden

Senest i 2025 vil Lyreco tilbyde en indsamlingsløsning til alle "genanvendelige" produkter for at sikre, at de genanvendes effektivt, og oplyse om deres fremtidige anvendelse.

Fjerne al ikke-cirkulær emballage fra de produkter, vi sælger

Frem mod 2025 vil Lyreco reducere brugen af emballage og udfase ikke-genanvendelig plastemballage helt for alle produkter

Udfase engangsplast eller ikke-cirkulærbar plast fra alle vores kontorer

Frem mod 2025 vil Lyreco udfase engangsplast og ikke-cirkulærbar plastik fuldstændigt fra alle vores kontorer, fordi Lyreco selv må gå foran med det gode eksempel for at kunne engagere vores kunder.

Udvikle en standard for cirkulær økonomi i kontorforsyningsindustrien i samarbejde med europæiske interessenter

Frem mod 2025 vil Lyreco sammen med europæiske myndigheder og aktører inden for cirkulær økonomi bidrage til at definere en standard for arbejdspladsen.

Christina Hassager

Pressekontakt Head of Campaign Activation 23331066

Lyreco Danmark

Vores mål er at gå forrest i omstillingen mod en grønnere hverdag, når vi leverer alt, hvad enhver arbejdsplads har brug for. Vi ønsker at give medarbejderne ro til at fokusere på det, der betyder mest, nemlig arbejdet, ved at sørge for, at der er styr på alle fornødenheder på arbejdspladsen. Vores ekspertise og sortiment dækker alle arbejdsområder fra kontorartikler, møbler, IT-udstyr og printløsninger til sikkerhedsudstyr, hygiejne og catering. Uanset hvor du er, og uanset hvilken type virksomhed du arbejder i, kan vi hjælpe med en totalløsning til arbejdspladsen.

Lyreco Danmark
Lykkegårdsvej 10