Kære julemand: I want what she’s got

Engang satte vi krydser og cirkler i reklamer og julemagasiner, men i dag tager vi screenshots og gemmer opslag fra vores yndlings influencers, når vi skal finde ud af, hvad der skal stå på vores ønskesedler. “Jeg får omkring 50 beskeder hver dag, og jeg svarer på dem alle,” fortæller influencer

Når kalenderlyset tændes, er det højtid for detailhandlen, men det er ikke længere kun TV-reklamer og julemagasiner i postkassen, der påvirker, hvad der står øverst på ønskesedlerne landet over. Influencerne bruger julemåneden på at reklamere for produkter, tjenester og oplevelser, som højst sandsynligt ender under dit juletræ.

Hos Make Influence, der er en platform for særligt små og mellemstore influencere, oplever de, hvordan virksomhederne derfor i stigende grad tyr til fællesskaberne på de sociale medier, når de skal vise deres produkter frem:
“De forskellige brands har indset, at influencere er dygtige sælgere. De har et helt særligt forhold til deres følgere, og det giver produkterne en troværdighed, som de traditionelle reklamertyper ikke kan hamle op med,” vurderer Rasmus Bruus Larsen, der er CEO og founder af Make Influence. Han fortæller, at de i år er med til at facilitere hele 20 specifikke julekampagner med 650 influencere, hvoraf flere kampagner har været under udarbejdelse siden august. Mange kampagner er i år kombineret med den populære udsalgsuge Black Week.

“Vi har høje forventninger til vores influenceres omsætning i år, for vi oplevede en stigning sammenlignet med sidste år i forbindelse med Black Week. Her omsatte vores dygtige influencere for næsten 3,5 millioner. Derfor håber vi naturligvis også på at se en stigning i forbindelse med julen anno 2021,” tilføjer han.

Julen er influencernes fest
Nathasja Lundkvist, der har været i gang med juleforberedelserne siden oktober, er en af de influencere, der bruger decemberdagene på at inspirere sine cirka 7000 følgere med alt fra moderigtige jule- og nytårsoutfits til mandelgaveidéer, gaveønsker og sågar til hvilken vin, der skal serveres til julestegen. Ifølge Nathasja Lundkvist selv består hendes følgerskare primært af kvinder i alderen 25-34 år, som hun holder tæt kontakt til gennem sit instagram-univers, der er bygget op omkring mode, familieliv og girl power:
“Jeg får omkring 50 beskeder hver dag, og jeg svarer på dem alle. Så min skærmtid ligger på omkring 14 timer,” griner influenceren, der udover at bruge de fleste af sine vågne timer på at pleje sine følgere på Instagram også skal ud i forskellige stormagasiner for at vise årets julefavoritter frem i løbet af december.

Nathasja Lundkvist fortæller, at det blandt andet er vigtigt for hende, at produkterne er nogle, hun selv kan stå inde for, samt at de er nemme at bytte, hvis hendes følgere får brug for det. Hun deler også sine bud på julegaverne i år:
“I år har jeg testet en eltandbørste, som jeg synes, er den perfekte gave til ham, og så skal jeg også køre en kampagne på personlige børnebøger, der handler om selvkærlighed hos de små.”

Make Influence
samarbejder i øjeblikket med 1500 influencere, der tilsammen byder på et hav af forskellige universer på de sociale medier. Mode er den største produktkategori, men der reklameres også for dating, erotik og beauty.

• marketing
  • social media
  • influencer
  • influencer marketing
  • ønskeliste
  • make influence
  • jul
  • sociale medier

Make Influence er en datadrevet influencer markedsplads, der er performancebaseret.

Målet var at introducere en portal, som havde salg, større indtjeningsmuligheder og fede samarbejdsmuligheder, samt datadrevet marketing for øje.

Vi har bygget en platform ud fra alt det, som mange har savnet og efterspurgt, så man hurtigt kan se, om influencer marketing skaber værdi.

Vores model er bygget på en gensidig afhængighed mellem virksomheden og den udvalgte influencer. Det betyder, at influencerens løn er bundet op på virksomhedens succes.

Historien falder sammen med vores mission: Vi skaber platformen – du skaber samarbejdet og indtægtsmulighederne.

Rasmus Larsen

Pressekontakt CEO +45 6022 9438