MAN Danmark vinder fornem intern MAN pris

MAN Danmark er for 2. år i træk blevet kåret som ”Digital Market of The Year”. Den fornemme MAN-pris uddeles blandt samtlige MAN selskaber i hele verden.

De nye MAN lastbiler, der i dag forlader samlebåndet er meget mere end blot et mekanisk køretøj. Man kan snarere beskrive en lastbil, som en rullende digital enhed, med et væld af offline og online interfaces.

Prisen som ”Digital Market of The Year” baseres derfor på en række parameter, som handler om I hvilket omfang kunderne udnytter de digitale produkter og ydelser, som MAN stiller til rådighed, hvoraf nogle er gratis og andre koster et mindre beløb per dag, præcis som man kender det fra andre digitale ydelser.

Blandt parametrene, som ligger til grund for kåringen, kan nævnes:

• Procenten af aktiverede lastbiler.

Når en kunde køber en MAN lastbil, skal han aktivt vælge at aktivere lastbilen, så der kan åbnes op for kommende download af digitale ydelser.

• Aktivering af MAN ServiceCare

En af de vigtigste digitale ydelser, som MAN tilbyder er MAN ServiceCare, hvor lastbilen selv måler på en lang række servicepunkter og sender besked til det lokale MAN værksted, der herefter kalder vognmanden til service, såfremt et af servicepunkterne begynder at afvige fra normalen.

• Aktivering af gratis eller betalende digitale pakker

Her gør Danmark sig bla. bemærket ved at hele 22% af samtlige MAN køretøjer på vejene, benytter pakken ”MAN Compliant”, som bla. dækker fartskriver download

• Aktivering af MAN Now

MAN Now er det nyeste digitale produkt, hvor kunderne kan lave Over-the-air opdateringer af lastbilen, præcis som det kendes, når man opdaterer sin computer eller mobiltelefon. Med MAN Now kan chaufføren således opdatere sin lastbil på en lang række punker og sikre en bedre performance, imens han kører på landevejen.

At det er 2. år i træk at MAN Danmark vinder denne fornemme pris, er naturligvis noget der giver genlyd – ikke bare i Danmark, men i hele verden. Danmark er kendt som et land med meget høj digital knowhow blandt danskerne. Vi er vant til at bruge computere og digitale ydelser og dette gælder i høj grad også når det kommer til danske vognmænd og deres MAN lastbiler. Dertil kommer at den danske MAN organisation, har brugt mange ressourcer på at få disse digitale systemer gjort synlige for kunderne.

• digital solutions
  • man digital solutions

MAN Truck & Bus er en af Europas førende producenter af erhvervskøretøjer og udbydere af transportløsninger med en årlig omsætning på mere end 11 milliarder euro (2021). Virksomhedens produktportefølje omfatter varebiler, lastbiler, busser og diesel- og gasmotorer samt tjenester relateret til passager- og godstransport. MAN Truck & Bus er et firma tilhørende TRATON SE og beskæftiger mere end 34.000 mennesker verden over.