Gå til indhold
Mazda MX-5 er verdens mest solgte topersoner åbne sportsvogn nogensinde. Den er solgt i mere end 1 million eksemplarer. Nu introduceres et nyt modelprogram med priser fra 280.000 kr.

Mazda MX-5 klar til lysere tider med nyt modelprogram

Mazda havde en sikker hånd, da de genoplivede det klassiske Roadster-koncept med første generation Mazda MX-5 i 1989. Den bød på ultimativ køreglæde i et kompakt format takket være sin lave vægt i kombination med baghjulstræk og langsliggende frontmotor. Derudover var den prismæssigt til at komme i nærheden for en større kundegruppe i modsætning til de fleste andre sportsvogne.

Alt dette gælder stadig. Mazda MX-5 er i sin 4. generation fortsat bygget med et formål for øje: at give mest mulig køreglæde for pengene. Nu introducerer Mazda i Danmark et nyt, udvidet modelprogram i god tid, inden foråret frister til at køre med taget nede.

Pris fra 280.000 kr.

Priserne starter ved 280.000 kr, der giver adgang til en MX-5 roadster med den omdrejningsvillige 1.5-liters motor med 132 hk og den ultra præcise 6-trins manuelle gearkasse. Med den lige så omdrejningsvillige men stærkere 2.0-liters motor med 184 hk og samme gearkasse koster MX-5 fra 345.000 kr. Begge varianter kan også leveres som RF (Retractable Fastback) med elektrisk foldetag mod en merpris på 40.000 kr.

Til MX-5 1.5 kan man mod en merpris på 30.000 kr. vælge en Edition-pakke med blandt andet læderindtræk, automatisk klimaanlæg samt regn- og lyssensor. Denne pakke er standard i MX-5 2.0 sammen med 17” aluminiumsfælge og et Limited Slip-differentiale. Den kan for 35.000 kr. opgraderes med en Sports-pakke bestående af blandt andet Bilstein-undervogn, Recaro-sæder, adaptive LED-forlygter og et BOSE audiosystem med 9 højttalere. Alle modelvarianter har nu trådløst Apple CarPlay som standard.

To nye specialmodeller

Samtidig med det normale modelprogram indføres hele to nye specialmodeller, der begge er baseret på roadster-udgaven af MX-5 i standardudførelse med 2.0-liters motoren: MX-5 Seiza og MX-5 100th Anniversary Edition.

MX-5 Seiza er udstyret med sæder med hvidt nappa-læder, rød stofkaleche og 17” BBS aluminiumsfælge. Man kan vælge mellem 5 forskellige karrosserifarver. Derudover har den udstyr som nøglefri adgang, adaptive LED-forlygter, BOSE audiosystem med 9 højttalere og en udvidet sikkerhedspakke. Prisen er 395.000 kr. inkl. levering.

MX-5 100th Anniversary Edition markerer, som navnet antyder, Mazdas 100 års jubilæum og findes kun i en enkelt version. Den er lakeret i hvid metallic og har rød kaleche samt matchende røde lædersæder med et jubilæumslogo præget i hovedstøtterne. Derudover er den udstyret som en MX-5 Seiza dog med tilføjelsen af en lang række små detaljer, der gør den unik. Den koster 415.000 kr.

Emner

Mazda blev grundlagt i 1920 i Japan og er et multinationalt selskab påvirket af forskellige kulturer men med stor respekt for sin japanske arv. Hos Mazda tror vi på, at man skal udfordre konventionerne for at gøre ting bedre. Den måde at tænke på har ført os til udviklingen af banebrydende tekniske løsninger og biler, som er smukke, inspirerende og ikke mindst sjove at køre i.

Jannik Olsen

Pressekontakt PR Manager +45 26 31 88 37