Mazda CX-60 PHEV

Verdenspremiere på ny Mazda CX-60 PHEV den 8. marts 2022

• Mazda CX-60 PHEV ny topmodel i det europæiske modelprogram
  • 2.5 l plug-in hybrid med over 300 hk

Den 8. marts løfter Mazda hele sløret for den nye SUV, Mazda CX-60 PHEV, der er den første bil baseret på Mazdas nye, store platformstruktur. Mazda CX-60 lanceres altså først som plug-in hybrid med en kombination af en 2.5-liters e-Skyactiv G benzinmotor og en kraftig elmotor, der tilsammen yder mere end 300 hk. Senere følger en udgave af samme bil med tre sæderækker. Den får navnet Mazda CX-80.

Den nyudviklede plug-in hybriddrivlinje er både effektiv og stærk og byder på stor køreglæde under alle forhold. Den er udviklet som et led i Mazdas flerstrengede strategi, der med forskelligartede løsninger skal gøre bilerne stadigt mere bæredygtige.