Ny salgsdirektør for Mercedes-Benz personbiler i Danmark og Sverige

Ny salgsdirektør for Mercedes-Benz personbiler i Danmark og Sverige

Mercedes-Benz har udnævnt 44-årige Martin Lindell som ny salgsdirektør for Mercedes-Benz personbiler i Danmark og Sverige pr. 1. juli 2021. Martin har mere end 20 års erfaring fra Daimler-koncernen og kommer senest fra stillingen som direktør for varebiler i Danmark og Sverige.

Det er en erfaren mand, som overtager salgsdirektør-posten pr. 1. juli, hvor Martin Lindell officielt overdrages ansvaret for personbil-divisionen i både Danmark og Sverige. Hos Mercedes-Benz er administrerende direktør, Niels Kowollik glad for, at det netop er Martin Lindell, som får ansvaret:

”Vi gik målrettet efter at få en stærk profil med stor erfaring og et indgående kendskab til vores lokale markeder. I Martin Lindell har vi fundet det helt rigtige match til jobbet med baggrund i den lokale forankring og tilknytning til det danske og svenske marked. Martin har skabt flotte resultater som ansvarlig for varebilerne, og vi er glade for, at han har takket ja til nye udfordringer i spidsen for personbil-divisionen,” siger Niels Kowollik.

Hovedpersonen selv ser også frem til nye udfordringer:

”Det har været nogle utroligt spændende år hos Mercedes-Benz Vans, og jeg har nydt hvert et sekund med kollegaerne. Heldigvis skal jeg ikke undvære teamet, fordi jeg stadig er en del af huset, men jeg ser frem til nye, spændende udfordringer, hvor vi lige nu står midt i en spændende udvikling som virksomhed. Både i forhold til vores forretningsmodel og i dén grad også i forhold til udviklingen af produkterne og den helt store transformation til nye, CO2-neutrale drivliner. Det er en rejse, jeg glæder mig til at være en del af,” siger Martin Lindell.

Martin Lindell begyndte sin karriere i 2000 som controller hos koncernen, som dengang hed DaimlerChrysler, hvorefter han i 2004 og frem til 2013 beskæftigede sig med personbil-produkterne i flere stillinger. Derefter gik turen til hovedkontoret i Stuttgart, hvor han arbejdede tæt sammen med markederne i USA, Canada og Mexico, hvorefter han i 2016 vendte hjem til Malmø og overtog det overordnede ansvar for varebilerne i Danmark og Sverige.

Pr. 1. juli overtager Martin Lindell ansvaret for personbilerne i Danmark og Sverige i stillingen som salgsdirektør for Mercedes-Benz personbiler.