Som at flyve i en S-Klasse

Som at flyve i en S-Klasse

Flyselskabet Emirates lancerer nu en helt ny førsteklasseskabine i sine Boing 777-fly med en klar og gennemført følelse af Mercedes-Benz S-Klasse.

De nye, private kabiner på førsteklasse i Emirates Boing 777 er inspireret af interiøret i Mercedes S-Klasse, og ved landing i Dubai tilbydes passagerer på førsteklasse desuden transport fra lufthavnen til deres destination i den nye S-Klasse.

Emirates var i 2003 først til at tilbyde private suiter eller kupeer til sine passagerer på førsteklasse. Noget som flere og flere flyselskaber verden rundt tilbyder eller forbereder sig på at tilbyde.

I den helt ny førsteklasseskabine, som introduceres i selskabets Boing 777-flåde, er man gået et skridt videre, og referencen til S-Klassen er tydelig.

”Det her er et samarbejde, som bringer to brands sammen, som begge står for innovation, kvalitet, luksus og komfort,” siger CEO for Emirates, Tim Clark.

Flyv som i en S-Klasse
Samarbejdet begyndte for tre år siden med et møde i England, hvor hold fra de to virksomheder mødtes for at diskutere det seneste inden for design og teknologi i de to brancher og lære at forstå hinandens vilkår.

Efter tre års skitser og tests er den nye kabine nu klar til at tilbyde en helt ny oplevelse af luksus i luften med masser af plads og helt uden forstyrrelser. Både knapper, materialer og ikke mindst stemningsbelysningen kendes fra Mercedes S-Klasse.

Efter landing i Dubai fortsætter følelsen af flyvning på første klasse. Her står en Mercedes S-Klasse med chauffør nemlig klar til at køre dig hele vejen til din slutdestination. Og på hjemvejen er det naturligvis også en S-Klasse, som står for transporten tilbage til lufthavnen.