Det kan godt lade sig gøre både at spise klimasmart, sundt og nemt på samme tid

Faktum er, at op mod 25% af danskernes CO2 udslip kommer fra fødevarer svarende til 2,8 ton CO2/år, men det kan sagtens ændres ved at ændre sine madvaner lidt, hvilket er nødvendigt, hvis Danmark skal kunne bidrage ordentligt til de reduktioner der skal ske globalt. Faktisk kan det ifølge 'IDAs Klimaplan 2050' sænkes helt ned til 0,9 ton CO2/år, hvis man følger rapportens tre centrale anbefalinger.

1. Sund kost med mange grøntsager

2. Reduktion af fødevarespild

3. Klimaoptimeret landbrug

Middagsfred tilbyder levering til døren af færdigplanlagte madposer med opskrifter, der giver kunderne tid til at lave god mad af højeste kvalitet og samtidig have god samvittighed. Opskrifterne er udarbejdet efter at udlede så lidt CO2 som muligt. Så råvarerne er udvalgt efter først og fremmest at være af høj kvalitet fra nærmiljøet, og hvis der er mulighed for at dette er økologisk, vælges det.

Middagsfred arbejder med stort engagement for en bevidsthed om klimasmart mad og udfordrer fødevareindustrien så ofte som muligt.

Middagsfred kigger på hele kæden, hvilket inkluderer såvel udslip, som sker under produktion af maden, som transporten af den og tab, dvs. fødevarer, der smides væk.

Middagsfred har en stor andel af kød fra fjerkræ, lam og vildt i sine opskrifter af klimamæssige årsager og forsøger også at undgå drivhusdyrkede grøntsager.

I Middagsfreds eget testkøkken testlaves alle opskrifter og tilpasses, så alle råvarer indgår i en eller flere af ugemenuens middage. Derved hjælpes kunderne til, at så få varer som muligt bliver smidt ud. Ingen eller et minimalt antal råvarer med kort holdbarhed vil være tilbage ved ugens slutning.

For yderligere information kontakt venligst Country Manager Maria Andersson: 61 31 83 32

• dagligvare
  • fødevare