Pushbeskeden Leif giver besked, når bussen er på vej

Hver dag sørger pushbeskeden Leif for, at Midttrafiks kunder kommer til tiden, når han giver dem besked om, at bus, tog eller letbane er på vej. Pushbeskeden bliver afsendt fra app’en Midttrafik live, når kunderne har aktiveret funktionen for deres afgang. Cirka 80.000 kunder bruger hver måned Midttrafik live, når de er på farten med bus, tog eller letbane.

Hvorfor spæne ned til busstoppestedet og konstatere, at bussen er fem minutter forsinket, når man kan blive hjemme i varmen? Løsningen hedder Leif, og han er en pushbesked i Midttrafik live – Midttrafiks realtidsapp der viser, hvor bus, tog og letbane befinder sig.

Har man aktiveret pushbeskeden Leif, vil han give besked, hvis bus, tog eller letbane bliver forsinket. Det giver kunderne mulighed for at blive lidt længere under dynen, nå en kop kaffe eller finde alternative løsninger, hvis bus, tog eller letbane er meget forsinket.

Midttrafik har netop lanceret en film, der viser Leifs hverdag som pushbesked. Her er et uddrag:

Et liv på farten
Kunderne skal have besked, før de skal stå klar ved stoppestedet, eller hvis bus, tog eller letbane er forsinket. Derfor er Leif nødt til konstant at være på farten og holde øje med, om alt kører, som det skal. Men selvom livet som pushbesked er krævende, vil Leif ikke bytte med noget.

”Jeg elsker at hjælpe kunderne, og for mig er det bare en perfekt dag, når alle er fremme lige til tiden og ikke skal stå og vente ved stoppestedet.” - Leif

Et helt team af pushbeskeder

Når Leif ikke holder øje med bus, tog og letbane, træner han benhårdt sammen med sit team af pushbeskeder. Han sørger for, at alle er helt skarpe på de opgaver, der venter.

Særligt timingen kan være svær i starten – det handler jo om at give besked på det helt rigtige tidspunkt, så det træner vi rigtig meget.” – Leif

Se filmen om Leif og de andre pushbeskeder på midttrafik.dk/leif

Få Leif på mobilen
Alle kan få Leif til at give besked, før bussen kommer. Man skal bare hente app’en Midttrafik live der, hvor man plejer at hente apps.

Fakta om Midttrafik live:

• Gratis at downloade og anvende
  • Viser placering og afgangstider for busser, lokaltog og Letbanen i Region Midtjylland
  • Bruges af ca. 80.000 hver måned
  • Viser om der er plads i bussen
  • Påmindelser i Midttrafik live dækker busser, lokaltog og Letbanen i Region Midtjylland

• Midtjylland