Viborg Billetten udgår 20. januar 2019

Fra 20. januar 2019 kan man ikke længere rejse billigt med Viborg Billetten i busserne i Viborg. Derfor er det vigtigt, at kunderne tjekker, hvilken billettype der fremover vil være den billigste for dem.

Viborg Kommune har besluttet, at Viborg Billetten udgår som billettype 20. januar 2019. Det er samme dag som priserne ændres i resten af Midttrafik.

Det betyder, at man fra 20. januar betaler samme pris for at køre med bybus og lokale ruter i Viborg, som man gør i resten af Midttrafik. Prisen for at købe en enkeltbillet til 2 zoner vil være 22 kr.

Hvis man er vant til at rejse med Viborg Billetten, er det vigtigt, at man tjekker hvilken billettype, der fremover vil være den billigste. Enkeltbilletter er den dyreste løsning, og man bør vælge en billet, der giver rabatmulighed. Fx kan man købe et klippekort i Midttrafik app til 170 kr. for voksne, hvilket svarer til 17 kr. pr. rejse.

Med et rejsekort vil man få yderligere 10 % rabat, hvis man rejser mellem 4 og 15 gange pr. måned. Hvis man rejser mere, kan man opnå en større rabat. Desuden vil man få rabat på 20 %, når man rejser uden for myldretiden.

midttrafik.dk/billetter-og-priser kan man læse mere om de forskellige billetmuligheder. Her kan man også få hjælp til at finde den rigtige billet i billetguiden.

De nye priser kan ses på midttrafik.dk/priser