Mitsubishi ECLIPSE CROSS PHEV står klar hos forhandlerne

I denne uge lanceres den nye Mitsubishi Eclipse Cross PHEV i Danmark. De danske Mitsubishi forhandlere slår dørene op til åbent hus hele ugen og glæder sig til vise den nye plug-in hybrid frem for kunderne. Eclipse Cross skiller sig ud fra mange af sine konkurrenter ved at have permanent firehjulstræk, at kunne hurtiglade, et fokus på eldrift og ikke mindst at kunne trække 1.500 kilo på krogen. Med andre ord introducerer Mitsubishis nye crossover SUV elektriske offroad egenskaber, hårdførhed og trækkraft til det mellemstore SUV plug-in hybrid segment.

En Crossover-SUV ud over det sædvanlige

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV er en crossover SUV, der kombinerer det dynamiske udseende og den hældende taglinje fra en coupe med høj indstigning, højt udsyn, plug-in teknologi, permanent firehjulstræk og rigeligt med plads fra en SUV. Men i modsætning til mange andre Crossover-SUV’er på markedet, så er Mitsubishi også en offroader og en slider med fokus på eldrift. Mitsubishi har en lang historie indenfor WRC-rally. Teknologi og know-how herfra bruges til at kombinere Mitsubishis twin-motor firehjulstræk med hybrid-drivlinjen og skaber en plug-in hybrid udviklet til dagligdagen. Ikke mange plug-in hybrider kan hurtiglade, men Eclipse Cross kan lade op til 80% på 25 minutter. Den nye Mitsubishi plug-in hybrid udmærker sig også ved at kunne trække op til 1500 kg på krogen ved ren elkørsel.

Lars Lorentzen, Brand Manager hos Mitsubishi Danmark fortæller:

” Mitsubishi har en lang og stolt tradition med PHEV-teknologi og firehjulstræk og med Outlander PHEV, var vi de første til at introducere en plug-in hybrid SUV på markedet. Eclipse Cross PHEV tilføjer efter min mening en ekstra dimension til et segment, der mest er kendt for at gøre sig godt på de danske villaveje. Bilen har permanent firehjulstræk, kan trække 1500 kilo på krogen, har god plads i kabinen og et hybrid system, der fokuserer på eldrift med op til 177 el-hestekræfter til rådighed fra to elmotorer, én på hver aksel. Eclipse Cross PHEV tilbyder danskerne en mulighed for at køre PHEV hvor trækkraft og ægte firehjulstræk kan kombineres med at køre på el. Med andre ord en elektrisk slider”.

Hybrid-teknologi

Drivlinjen er en videreudvikling af den i Outlander PHEV. Ligesom Outlander har Eclipse Cross PHEV en 2.4 liter MIVEC motor og yder 98 hestekræfter. Plug-in hybriden har to elmotorer, en på hver aksel, den forreste har 82 hestekræfter mens den bagerste yder 95 hestekræfter. Det giver en samlet systemydelse på 188 hestekræfter, men endnu vigtigere er, at Eclipse Cross PHEV har en samlet elektrisk ydelse på 177 hestekræfter. Det vil sige at bilen nemt kan trække en trailer, køre off-road eller køre med tung last ved ren elkørsel.

Batteriet er på 13,8 kWh og tager ca. 4 timer at oplade fra en ladeboks og omkring 25 minutter til 80% med en hurtiglader. Der er tre køreprogrammer. ”EV Mode” er fuld elektrisk kørsel, ”Serial Hybrid Mode” kører hovedsageligt på strøm, men får hjælp fra benzinmotoren under fx acceleration eller op ad stejle bakker og ”Parallel Hybrid Mode” bruger benzinmotoren med hjælp fra elmotorerne. Fælles for alle køreprogrammer er, at Eclipse Cross PHEV har fokus på så vidt muligt at køre på el. I EV Mode, kan Eclipse Cross PHEV køre op til 45 kilometer kombineret og 55 kilometer ved bykørsel (WLTP).

Firehjulstræk

Den faceliftede Eclipse Cross er blevet gjort 30 procent mere torsionsstabil og har fået optimeret hjulafjedringen for og bag, hvilket har resulteret i et endnu mere effektivt S-AWC (Super-All Wheel Control) system. Det permanente firehjulstræk, der også er til stede på ren el, giver optimalt vejgreb i al slags vejr og et højt niveau af sikkerhed. Fordi Eclipse Cross PHEV har en elmotor på hver aksel kan det avancerede twin-motor firehjulstræk frit distribuere drivkræften mellem for og bagaksel uden at miste kræft fra en gearkasse. Bilen kan derfor hurtigt og effektivt håndtere ujævnheder, udskridninger eller låsning af et eller flere hjul.

Danske priser og udstyr

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV fås i Danmark i fire udstyrsvarianter: INFORM 4WD til 319.995, INVITE 4WD til 344.995, INTENSE 4 WD koster 364.995 og det højeste udstyrsniveau INSTYLE 4WD har en pris på 389.995.

Fremhævet udstyr på de fire udstyrsvarianter:

INFORM - kr. 319.995

• Super All Wheel 4WD m. Tarmac Mode
  • 8" Touch Screen m. Apple CarPlay
  • 18" alufælge
  • Nøglefri adgang, Start & Stop
  • Sædevarme, for
  • 2-zonet aut. klimaanlæg
  • Quick Charge (ca. 80% på 25 min.)
  • Fartpilot m. justerbar fartbegrænser
  • Elektrisk kabinevarmer
  • Nødbremsesystem (FCM)
  • DAB-radio
  • Regnsensor
  • LED-kørelys
  • Fjernlysassistent
  • El-foldbare sidespejle m. varme og integreret blinklys

INVITE (I tillæg til INFORM) - kr. 344.995

• LED-forlygter
  • Bakkamera
  • Parkeringssensor for/ bag
  • Komfortsæder m. kunstlæder/ stof
  • Kunstlæder i dørene
  • Elektrisk justérbart førersæde
  • Skiltegenkendelse
  • Head-up diplay
  • Utilsigtet acceleration assistent (UMS)
  • LED-tågelygter
  • Forlygtevaskere
  • Tagræling i sort
  • MITSUBISHI Remote Control
  • INVITE body kit

INTENSE (I tillæg til INVITE) - kr. 364.995

• Bakspejl m. automatisk nedblænding
  • Adaptiv fartpilot
  • 360o kamera
  • Læderrat m. varme
  • Sædevarme for/ bag
  • Blind spot system
  • Baksensor m. advarsel for tværgående trafik
  • 230V udtag

INSTYLE (I tillæg til INTENSE) - kr. 389.995

• Lædersæder
  • Elektriske justérbare forsæder
  • Navigation
  • Mitsubishi Power Sound System m. 8 højttalere og 510W forstærker
  • Head-up display m. navigationsvejledning
  • INSTYLE body kit

I uge 33 afholder de danske Mitsubishi forhandlere åbent hus, hvor den nye Eclipse Cross PHEV kan opleves og prøvekøres.

• Biltrafik

• 5 års garanti