Folketingsmedlem for Socialdemokratiet, Per Husted, besøger The Whole Company i Vadum.

The Whole Company drøfter iværksætteri og efterspørgsel på arbejdskraft med folketingsmedlem Per Husted

Den 12. juni byder adm. direktør, Henrik Winther-Olsen, velkommen til det socialdemokratiske medlem af Folketinget, Per Husted. Per er valgt ind i Nordjyllands storkreds og er derfor meget optaget af lokal jobskabelse, vækst og innovation. Emner, som The Whole Company, der siden virksomheden åbnede produktionsfaciliteterne i Vadum nær Aalborg, har gjort meget ud af at understøtte.

Per Husted besøger The Whole Company for at blive klogere på, hvad der rører sig i fødevarebranchen, som har været igennem nogle hårde tider, og så selvfølgelig også for at få at få et kig ind i den iværksætterånd, som er et gennemgående element i virksomheden.

Arbejdskraft er værdifuld – men en mangelvare

Direktør, Henrik Winther-Olsen, ser frem til besøget og til at drøfte bl.a. arbejdskraft: ”Jeg er glad for, at vi har lokale politikere, som interesserer sig for, hvordan virkeligheden ser ud for os herude i produktions-Danmark”, siger han og fortsætter;

”Med stigende energiudgifter, råvarepriser og mangel på arbejdskraft, oplevede vi sidste år en rigtig hård periode. Vi er glade for, at Per har taget sig tid til at komme forbi, for nu handler det konkret om at kunne skaffe den rigtige arbejdskraft og at se fremad. Her mangler vi stadig en del folk for at kunne udfylde efterspørgslen”.

Iværksætteri i fokus: Nøglen til innovativ vækst

Virksomhedsbesøget kommer også til at bære præg af iværksætteri - et emne, både Per Husted og Henrik Winther-Olsen har god erfaring med. Inden sit politiske virke arbejdede Per Husted nemlig som iværksætter og erhvervsmand. Han har bl.a. 10 års erfaring som erhvervschef og har i øvrigt hjulpet mange succesfulde virksomheder på vej.

The Whole Company startede som en en-mands iværksættervirksomhed med stifter og direktør, Henrik Winther-Olsen, bag roret og er nu blevet til en virksomhed, der beskæftiger ca. 170 medarbejdere og producerer en lang række af Danmarks mest kendte varemærker, såsom Castus, Fredsted The, Trope og Toftkær. Og her lever iværksætterånden altså stadig i bedste velgående med både innovation og fremtidig vækst fortsat i fokus.

Besøget finder sted på mandag den 12. juni 2023 kl. 11 i Vadum. Der vil være adgang for pressen samt mulighed for spørgsmål og foto.

For yderligere spørgsmål og tilmelding kontakt venligst Lisa Larsen på lisa@mldk.org eller 28 70 01 96.

MLDK Mærkevareleverandørerne er et interessefælleskab for 100 mærkevareleverandører til dansk detailhandel og Away From Home.

Vi blev stiftet i 1968 og har siden da, arbejdet for et bæredygtigt, innovativt og effektivt marked med fair ramme- og samhandelsvilkår til gavn for de danske forbrugere. Vi har stor fokus på at bidrage til forbrugernes adgang til et inspirerende og alsidigt mærkevareudbud i de kanaler og på de platforme, hvor forbrugerne køber vores medlemmers produkter.