Mosaikhjørnet inviterer den norske natur ind i danske hjem med ny fliseserie

Trenden med at invitere naturen ind i boligen fortsætter. Derfor udvider flise- og klinkevirksomheden Mosaikhjørnet nu sortimentet med en keramisk flise, der er inspireret af den smukke sandsten kvartsit, som især er kendt fra de norske fjelde.

Danskerne er vilde med at indrette boligen med naturlige materialer som træ, sten og planter, og coronoa-krisen har bestemt ikke lagt en dæmper på den tendens. Med lanceringen af den nye fliseserie, der har et afdæmpet og stilfuldt stenlook, får boligejere endnu en mulighed for at sætte et naturtro aftryk på deres bolig.

Flisen hedder Holmen og er opkaldt efter det populære skisportssted Holmenkollen i Norge, hvis undergrund er rig på sandstenen kvartsit. En sten, der er blevet til efter mange millioner års massivt tryk fra fjeldet, og som minder om den mere uforgængelige stenart granit.

Hemmeligheden bag det realistiske stenlook er den digitale, patenterede teknologi kaldet synkro-digital struktur. Med denne er det muligt at lave en glasering, der følger flisens overflade ned til mindste detalje. Dermed bevares de små imperfektioner og den individuelle charme, vi kender fra rigtige natursten.

Flisens lette overflade gør den velegnet til at pryde både gulve og vægge på for eksempel badeværelser eller i større opholdsrum, hvor der er brug for at skabe et roligt og eksklusivt udtryk.

Holmen fås i tre stilfulde varianter med hvert deres farveudtryk og størrelse: Holmen Grå (60x60 cm, 398 kr./m2), Holmen Lys (60x60 cm, 398 kr./m2) og Holmen Mix (30x60 cm, 348 kr./m2).

• keramiske fliser
  • badeværelsesindretning