(Foto_Mariadoenvang) M/S Museet for Søfart styrer mod julen. Gå på jagt efter nisser på museet eller flet et søkort ind i dit julehjerte.

Jul i sigte

M/S Museet for Søfart har sat kurs mod julen. Besøg sømandens juleværksted og lav dit eget maritime julepynt. Du kan flette julehjerter af gamle søkort, forvandle reb og flagliner til julepynt eller bygge dit eget juleskib. Du kan også fange de frække skibsnisser, lave dit eget containerskib eller et magisk akvarium i en særlig juleudgave. Mellem jul og nytår laver skibsnisserne for alvor ballade på museet, og den store nissejagt går i gang.

Der er jul i det gamle sømandsværksted på M/S Museet for Søfart hver weekend fra d. 27 november og frem til jul. For 15,- kr. får familierne en julepose med alle materialer til det maritime julepynt, som kan laves på museet eller derhjemme. Sømandens julehjælpere står selvfølgelig klar til at hjælpe.

I museets faste udstilling om søfart kan du også lave din egen sømandstatovering, synge sømandskaroeke og fyre op under kedlerne i legeuniverset DRØMMESKIBET. Mini-udstillingen BETTEMATROS viser fotos af børn i deres fineste matrostøj på danseskolen, mens særudstillingen 'I ❤️ NELLA DAN fortæller historien om kammeratskab på et dansk polarskib.

I cafeen kan både små og store gæster smage på julen, og i M/S Butik står vi klar til at pakke julens gaver ind.

Jul i sømandsværkstedet:
Hver weekend frem til jul fra kl. 11:30-16:30
Nissejagt i juleferien fra d. 26 - 30 december.

For mere information kontakt venligst:
presseansvarlig Heidi Vesterberg hv@mfs.dk
www.mfs.dk