Cæcilie Iburg Printzlau. Foto: Agnete-Schlichtkrul

Pladesamlingen i Skotterup – Kløvedal & Jazzen

”Musikken æggede, og når jeg faldt i søvn, svor jeg, at jeg ville have del i den store verden…”.

Sådan skrev Troels Kløvedal der gennem hele sit liv havde et bankende jazzhjerte, som startede i de unge Helsingør-år. I denne periode begyndte han at besøge jazzklubber langs Strandvejen og i København, og her fik han ørerne op for kunstnere som Miles Davis, Count Basie og John Coltrane.

På M/S Museet for Søfart kan man søndag d. 17. november opleve DR radiovært Cæcilie Iburg Printzlau fra P8 Jazz-programmet ’Cæcilies Corner’ gennemtrævle de kunstnere og plader, som stod Troels Kløvedals jazzhjerte allernærmest, og som fulgte ham lige siden han sled deres grammofonplader op i sin skurvognsresidens i Skotterup.

Inden foredraget er der mulighed for at nyde levende jazz, når musikerne Jakob Dinesen og Anders Ammitzbøll gæster museets café fra kl. 11.

I samme omgang kan man opleve udstillingen ’Frihedens Værksted – Kløvedal & livet med Nordkaperen’, som sætter fokus de ting og rejser, som har formet Troels Kløvedal som menneske.

• Hvornår: Søndag d. 17. november kl. 13
  • Foredraget er gratis når der er løst entre til museet
  • Tilmelding via www.mfs.dk/detsker