Gordon Ramsay tager på eventyr i ny National Geographic-serie ”Gordon Ramsay: På fremmed grund”

Stjernekokken Gordon Ramsay tager på eventyr i jagten efter kulinarisk inspiration i en helt ny tv-serie. ”Gordon Ramsay: På fremmed grund” har premiere lørdag 10. august 20.00 på National Geographic.

I den nye serie Gordon Ramsay: På fremmed grund følger vi mesterkokken Gordon Ramsay, når han tager på jordomrejse og lærer om kulturer, madretter og smage – unikke for hvert land. Fra Peru, Laos og Marokko til Hawaii, Alaska og New Zealand klatrer Ramsay på klipper, fridykker i havet og tager ud i junglen på jagt efter kulinarisk inspiration.

I løbet af de seks afsnit, der hver især er dedikeret til en helt unik kultur, ser vi blandt andet Ramsay fange ål med hænderne i New Zealand og hænge fra klipper i jagten efter kaktuslarver – en delikatesse i Peru.

Hver ingrediens, han finder, inspirerer til en ny opskrift, som er lavet specifikt til at repræsentere den kultur, han besøger. Hver episode afsluttes med, at Ramsay udfordrer sig selv mod en lokal kok – og sammen tilbereder de et måltid for de lokale.

”Det har været en fantastisk rejse at være på fremmed grund med National Geographic og møde lokale og lære deres unikke traditioner, delikatesser, og hvad de gør for at finde deres ingredienser,” fortæller Gordon Ramsay. ”Jeg har lært mere i optagelserne af denne serie, end jeg har lært de sidste 10 år,” uddyber Ramsay.

Gordon Ramsay: På fremmed grund har premiere lørdag 10. august 20.00 på National Geographic og kan ses dagen efter på streamingtjenesten National Geographic+, tilgængelig for kunder hos YouSee, Stofa og Viaplay.

Afsnittene i første sæson tæller:

Gordon Ramsay: På fremmed grund – Peru
Premiere lørdag 10. august 20.00, tilgængelig på National Geographic+ 11. august
Gordon Ramsay rejser på motorcykel gennem inkaernes hemmelige dal i Peru for at opdage det tradionelle køkken i bjerghøjderne. Han fordyber sig i lokal kultur og takler klipper, fisker i søer i højderne og prøver lokale delikatesser som stegte orme, sjældne multifarvede kartofler og marsvin, før han tester sin nye viden sammen med den legendarisk lokale kok Virgilio Martinez.

Gordon Ramsay: På fremmed grund - New Zealand
Premiere lørdag 17. august 20.00, tilgængelig på National Geographic+ 18. august
Gordon Ramsay drager til de fjerne hjørner af det sydlige New Zealand for at afsløre hemmelighederne bag det traditionelle Maori-køkken. Af de lokale lærer han, hvordan man fanger ål med de bare næver, han fridykker efter de eftertragtede Paua-skaldyr og finder unikke Kiwi-ingredienser, før han afprøver sine nye evner ved et Maori-festmåltid med den fremadstormende unge kok Monique Fiso.

Gordon Ramsay: På fremmed grund - Marokko
Premiere lørdag 24. august 20.00, tilgængelig på National Geographic+ 25. august
Gordon Ramsay rejser til Marokko i Nordafrika, hvor han drager på et eventyr dybt i midten af Atlasbjergene for at få indsigt i berberkøkkenet. Han lærer af de lokale, rappeller over et vandfald for at møde svampesamlere, malker en kamel og oplever bjergberbernes liv. Han afprøver sine nye evner og tilbereder et festmåltid med kokken Najat Kanache for at fejre berbernes nytår.

Gordon Ramsay: På fremmed grund - Hawaii
Premiere lørdag 31. august 20.00, tilgængelig på National Geographic+ 1. september
Gordon Ramsay rejser til Maui i Hawaii for at udforske det hawaiianske køkkens eksotiske ingredienser. I syndflodslignende regn rejser han på den farlige Hana Highway. Af de lokale lærer han, hvordan man nedlægger hjorte med bue og pil, producerer hawaiiansk taro, høster Hawaiis mest dødbringende fangst og fisker med spyd med den legendariske fridykker Kimi Werner. Ramsay sætter sin viden på en prøve ved et festmåltid med den hawaiianske mesterkok Sheldon Simeon.

Gordon Ramsay: På fremmed grund - Laos
Premiere lørdag 7. september 20.00, tilgængelig på National Geographic+ 8. september
Gordon Ramsay rejser på et eventyr til Mekong-floden i Laos i Sydøstasien i søgen efter kulinarisk inspiration. Her lærer han fra de lokale, går igennem den tætte jungle for at finde den aggressive vævermyres æg og dykker efter ferskvandssnegle. Disse bruger han til at lave et festmåltid for munkene ved det lokale tempel.

Gordon Ramsay: På fremmed grund - Alaska
Premiere lørdag 14. september 20.00, tilgængelig på National Geographic+ 15. september
Gordon Ramsay rejser til Alaskas sydgrænse midt om vinteren for at lære overlevelsesteknikker af lokalbefolkningen og udforske Alaskas køkken. På sit eventyr lærer Ramsay at koge en sæl, at klatre op ad en klippevæg i en snestorm og at gå på hønsejagt.

• gordon ramsay
  • mad
  • ngc
  • nat geo

National Geographic er begavet tv-underholdning med noget på hjerte. Vi leverer programmer, der vækker interesse og pirrer din nysgerrighed. Den gule firkant er vores kvalitetsstempel for en troværdig og engagerende tv-kanal med en lang tradition for at formidle intelligent underholdning - og du lærer altid noget nyt ved at se National Geographic. I Danmark kan kanalen ses i ca. 1 millioner hjem.