Nescafé Dolce Gusto udvider i Europa – ny produktionsenhed for Skandinavien

Nescafé Dolce Gusto udvider i Europa – ny produktionsenhed for Skandinavien

Coffee shop kvalitet derhjemme: Nescafé Dolce Gusto systemet har haft en enorm vækst siden starten i 2006. Nestlé styrker et af sine hurtigst voksende forretningsområder i Europa med en investering på 220 millioner EUR.

Virksomheden skal bygge en ny Nescafé Dolce Gusto fabrik i Tyskland, som er det største marked for Nescafé varemærket på verdensplan.

Nescafé Dolce Gusto er Nestlés kaffemaskine og kapselsystem med både varme og kolde drikke, som giver en coffee shop oplevelse derhjemme. Nescafé Dolce Gusto byder på omkring 30 varianter af kaffe, Nesquik og Nestea.

Fabrikken, der ligger i Schwerin, vil skabe 450 arbejdspladser. Med 12 nye produktionslinjer, vil den være driftsklar ved udgangen af 2013.

Beliggende cirka 100 km fra Hamburg, den største europæiske havn for kaffeimport, har fabrikken til formål at producere omkring 2 milliarder kaffekapsler om året til eksport til resten af Tyskland, Østeuropa og Skandinavien.

‘Hurtigst voksende forretningsområder’
Nestlé offentliggjorde planerne ved en officiel ceremoni i Schwerin. Web cast.

Erwin Sellering, tysk minister for staten Mecklenburg-Vorpommern, detog i arrangementet sammen med Laurent Freixe, Nestlés Zone Director for Europa, og Gerhard Berssenbrügge, Chief Executive Officer for Nestlé Tyskland.

”Dette er en af vores største investeringer i Europa, og understreger vores løbende investeringer i vores innovationevne”, sagde hr. Freixe.

Nescafé Dolce Gusto er førende på markedet for portionskaffe i 20 lande. Med en vækstrate på over 50 %, er det et af de hurtigst voksende forretningsområder for Nestlé i Europa”, tilføjede han.

Vækst i Europa
Fabrikken i Schwerin er virksomhedens tredje Nescafé Dolce Gusto fabrik.

Sidste år investerede Nestlé 64 millioner CHF i Nescafé Dolce Gusto fabrikken i Girona nær Barcelona i Spanien. Nescafé Girona

Virksomhedens første Nescafé Dolce Gusto fabrik, der åbnede i 2006 i Tutbury i Storbritannien, kører allerede på fuld kapacitet. Sidste år investerede Nestlé 110 millioner GBP i fabrikken for at tredoble produktionen. Nestlé invested in UK

Investering i Tyskland

Fabrikken i Schwerin er Nestlés seneste investering i Tyskland – virksomhedens fjerde største marked på verdensplan.

Sidste år åbnede virksomheden en ny 117 millioners EUR fabrik i Biessenhofen, der skal producere allergivenlig modermælkserstatning. Biessenhofen

Udvidelse af forretningsområdet:
Med 12 produktionslinjer regner Schwerin fabrikken med at kunne producere omkring 2 milliarder kaffekapsler om året.

Nestlé investerede 35 millioner EUR i at udvide sin fabrik i Erlenbacher, som producerer frosne bagte kager og desserter.

Virksomheden investerede også 45 millioner EUR i at udvide sin Wagner pizza fabrik i byen Otzenhausen.

”Vores etablering af denne nye fabrik afspejler mere end blot en vigtig udvidelse af vores forretning. Den illustrerer en dyb tillid til det land, hvor vi med succes har drevet virksomhed i mere end 110 år”, tilføjede hr. Freixe.

Vedvarende energi
I Nestlés fortsatte bestræbelser på at konstruere mere miljøvenlige bygninger verden over, vil Schwerin fabrikken søge at blive ledende indenfor energi- og miljødesign (LEED) i form af certificering ved USA's Green Building Council. Environmentally friendly buildings

Nescafé Dolce Gusto globalt
Lanceret i 2006 i Schweiz, Tyskland og Storbritannien er Nescafé Dolce Gusto nu tilgængelig i 56 lande verden over, hvoraf 41 er europæiske.

I 2013 har varemærket en målsætning om at sælge for 1 milliard CHF.

Relateret information (på engelsk)

Nescafé Dolce Gusto

Nestlé Germany website

Læs mere om Nescafé Dolce Gusto:

Spotlight on machine innovation and technology at Nestlé http://www.nestle.com/Media/NewsAndFeatures/Pages/Spotlight-machine-innovation-and-technology-Nestle.aspx

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.