Pressemeddelelse -

Nestlé lancerer ny plan for at forebygge børnearbejde, øge bønders indtjening og sikre fuld sporbarhed i kakaoproduktionen.

Planen sigter mod at forbedre kakaobønders – og deres familiers – levestandard gennem tiltag, der øger bøndernes indtjening, styrker regenerativ dyrkningsmetoder og fordrer ligestilling mellem kønnene.

Nestlés nye plan styrker også virksomhedens arbejde med at opnå fuldt certificeret og sporbart kakao til konfekture produkter. I takt med at Nestlé fortsætter med at intensivere bæredygtige tiltag inden for kakaoproduktionen, vil virksomheden mere en tredoble dets nuværende investering til 9.3 milliarder danske kroner i 2030. Læs mere om den ambitiøse plan på den globale pressemeddelelse og på den danske hjemmeside.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.