Gå til indhold
Nestlé har netop fået en global pris for sin beslutning om kun at bruge æg fra fritgående høns til sine fødevarer i Europa inden 2020 - og globalt inden 2025.

Nestlé modtager Good Egg Award for æg fra fritgående høns

Nestlé har 21. juni modtaget en 'Good Egg Award' fra Compassion in World Farming (CIWF).

Prisen er for Nestlés beslutning om kun at bruge æg fra fritgående høns til sine fødevarer i Europa inden 2020.

Nestlé har sat et globalt mål om at bruge æg fra fritgående høns til alle sine fødevareprodukter globalt inden 2025, men med målet om, at overgangen i Europa og USA sker inden 2020.

I nogle dele af verden, som fx i Europa, er 40 pct. af de æg, der i dag anvendes af Nestlé, fra fritgående høns.

Som et udtryk for Nestlés fortsatte engagement for at sikre anstændige dyrevelfærdsstandarder for landbrugsbedrifter har virksomheden netop indgået en global samarbejdsaftale med CIWF. Det vil medvirke til at fastlægge prioriteter for at forbedre dyrevelfærden for landbruget yderligere i Nestlés forsyningskæde, herunder at dele bedste praksis og tilbyde træning til Nestlés personale.

Forbedring af dyrevelfærden er en del af Nestlés bestræbelser på at anvende sporbare og ansvarlige ingredienser i sine produkter.

Yderligere informationer fås hos Martin Broberg, kommunikationschef i Nestlé Danmark: martin.broberg@dk.nestle.com

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.