Nestlé - ny CSV-rapport om vand og de globale vandudfordringer

Nestlé - ny CSV-rapport om vand og de globale vandudfordringer

Langsigtet, bæredygtig udvikling og ansvarlig adfærd er vigtige ingredienser i Nestlés daglige arbejde. Sammen med den trykte udgave af den globale årsrapport for 2011, udgiver Nestlé også den seneste CSV-rapport. Nestlés CSV-arbejde bygger på et stærkt regelsæt og langsigtet, holdbar udvikling og omfatter tre af virksomhedens fokusområder – Landbrugsudvikling, Ernæring og Vand.

I år fokuserer CSV-rapporten på vigtige spørgsmål vedrørende vandhåndtering og vandressourcer, for at sikre jordens fremtidige vandforsyning. For at reducere verdens vandforbrug kræves lokale aktiviteter og engagement.

Nestlés vandrapport giver et overblik over Nestlés aktive arbejde med vand i landbrugsprojekter og håndtering af vand på vores fabrikker. Vi mener, at vand er en menneskeret; alle bør have adgang til vand til madlavning og hygiejne, og derudover burde prisen på vand reguleres.

Nestlé arbejder konstant på at udvikle sit miljøengagement gennem effektiv styring på sine fabrikker både hvad angår råstofressourcer og langsigtet adgang til råvarer. Samtidigt arbejder Nestlé på at forbedre levevilkårene og sikkerheden for både avlere og medarbejdere på vores fabrikker. Siden 2001 har Nestlé reduceret det samlede vandforbrug på fabrikkerne med 28%.

I rapporten deler Professor John Briscoe, Harward University, sine erfaringer med vandproblematikker, hvori han hævder, at forvaltning af vand er en af menneskehedens største udfordringer.

I 2011 modtog Nestlé den prestigefyldte vandpris ”World Water Industry Award” af SIWI (Stockholm International Water Institute) for sit engagement i vandrelaterede emner.

I Nestlé engagerer vi os også meget i vand i relation til fødevarer og konsekvenserne af produktion af biobrændsel. Vi har en forhåbning om, at Rio+20 konferencen kommer til at sikre at ”Mad er for mennesker og at affald skal bruges til biobrændsel”.

Nestlés engagement i vand fremgår af virksomhedens fem fokusområder

Work to achieve water efficiency across our operations
Førende inden for vandhåndtering og reduktion af vandforbruget på alle vores fabrikker.

Advocate for effective water policies and stewardship
Fortaler for politikker der sætter en værdi på vand på alle niveauer.

Treat effectively the water we discharge
Sætter strenge mål for rensning af vandet inden det sendes tilbage til miljøet.

Engage with suppliers, especially those in agriculture
Hjælper leverandører/avlere til at forbedre vandforvaltningen med fokus på betydningen for flodområder.

Raise awareness of water access and conservation
Engagerer medarbejdere, myndigheder og forbrugere i vandforvaltning.

www.nestle.com kan du fra den 14. marts også se den fulde rapport.

Grundlaget for Nestlés forretning bygger på Creating Shared Value (CSV) gennem hele værdikæden. Det betyder, at vi ønsker at skabe værdi for vores målgrupper, samtidigt med at vi skaber værdi for samfundet. CSV er også inkorporeret i vores forretningsprincipper (Nestlé Corporate Business Principles). NCBP omfatter overholdelse af lokale og internationale love, herunder UN Global Compact og ILOs konventioner. Gennem aktiv, langsigtet arbejde med bæredygtighed, håber vi at kunne bidrage til at bevare miljøet og dets ressourcer til kommende generationer.

Har du spørgsmål til dette, kontakte
 Susanne Würtz, Chef for Nordisk Kommunikation og Marketingudvikling
Nestlé Danmark A/S, Tlf.: 35 46 01 23

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.