Gå til indhold
Nestlé Professional styrker baristaekspertisen i Norden gennem Daniel Chomieniec

Pressemeddelelse -

Daniel Chomieniec er fra den 16. januar ansat som Advisory Barista i Nestlé Professional, og erstatter dermed Ola Persson, som fortsætter i Nestlé Professional i Europa.

Daniel har en lang og solid erfaring i kaffebranchen, og styrker derfor Nestlé Professionals baristaekspertise:

Finalist i Barista Cup 2007, 2008, 2009, Sveriges hurtigste Barista 2008, Guld i Cappuccino SM 2008, bestyrelsesmedlem for SCAE 2010/11, Dommer i Barista Cup 2010, Certificeret Master Barista og Gold Cup certificeret efter internationale standarder. Daniel har også medvirket i bogen ”Smagfuldt med kaffe”, hvor han som kaffesommelier anbefalede forskellige typer af smagsoplevelser. Daniel har ligeledes undervist i smagssynergi på restaurant- og hotelhøjskolen i Grythyttan.

Efter en lang periode som konsulent hos os i Nestlé Professional i Norden, er vi i dag glade for, at han nu er ansat hos os. Daniels tidligere erfaring med kaffe og markedsføring vil hjælpe os med at udvikle vores kaffekoncept og for at sikre en perfekt kop kaffe på caféen samt restauranter og arbejdspladser.

Om Nestlé

Nestlé SA er verdens førende virksomhed inden for ernæring, sundhed og wellness. Virksomheden har mere end 280.000 medarbejdere og 449 fabrikker verden over. Virksomheden har en meget stor vifte af brands inden for en række føde- og drikkevarekategorier såsom spædbørnsernæring, kaffe, mejeriprodukter, morgenmadsprodukter, is, vand, hunde- og kattepleje og konfekture. Nestlés hovedkontor ligger i Vevey i Schweiz, og Nestlé Danmark

A/S ligger i København. Nestlé i Danmark, Finland, Norge og Sverige arbejder sammen som én operativ enhed Nestlé Norden.

Tags

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Martin Broberg

Pressekontakt Kommunikationschef +45 23 21 23 71