Nestlé støtter World Water Day

Nestlé støtter World Water Day

Hele Nestlés virksomhed bygger på tilgang til rent vand for  de som dyrker råvarerne og deres familier, for vore forbrugere såvel som for produktionen i vores fabrikker. Derfor er vand et af vores 3 fokusområder indenfor Creating Shared Value (CSV).
Nestlés arbejde med vand bygger på de 6 punkter i FNs Global Compact (UNGC).

Læs mere om Nestlés arbejde med vand i vedlagte link.

Nestlé støtter SIWIs (Stockholm International Water Institute) arbejde, og dette års World Water Week handler om ”Food and Water Security”.

Læs mere om SIWI og World Water Week i vedlagte link.

Tags

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Martin Broberg

Pressekontakt Kommunikationschef +45 23 21 23 71