Nestlé topper førende indekser for klima og bæredygtighed

Nestlé topper førende indekser for klima og bæredygtighed

Nestlé er den førende fødevarevirksomhed i det nye Dow Jones Sustainability Index med en score på 88 % – hvilket er det dobbelte af gennemsnittet for fødevarevirksomheder. Og verdens største fødevarevirksomhed har også netop for anden gang fået maksimumpoint i CDP 'Climate Disclosure Leadership Index'og i CDP 'Climate Performance Leadership Index', der begge er offentliggjort i Global 500 Climate Change Report 2013.

Nestlé’s stærke placering i de tre indekser er en naturlig følge af det arbejde, som virksomheden gør i forhold til sine fabrikkers indvirkning på miljøet og lokalområders sociale forhold.

I juli blev Nestlé også efter en uafhængig auditering nok engang en del af det anerkendte FTSEGood indeks, fordi virksomheden opfylder kriterierne for ansvarlig marketing i forbindelse med modermælkserstatning. Nestlé var i marts 2011 den første producent af modermælkserstatning, der blev optaget i FTSEGood indekset.

På miljøområdet har Nestlé siden 2002 formået at halvere udledningen af drivhusgasser fra sine næsten 500 fabrikker verden over pr. ton pr. produkt, og virksomheden har tidligere i år forpligtet sig til at reducere udledningen med yderligere en tredjedel i forhold til sit niveau fra 2005.

”Vi prioriterer miljømæssig bæredygtighed, menneskerettigheder, ordentlige forhold i leverandør-fødekæden for arbejdskraften, anti-korruption og reduktion af negativ klimapåvirkning meget højt i det daglige – og i vores både kort- og langsigtede mål. Derfor er vi glade for, at dette arbejde anerkendes i vigtige internationale indekser og fora. Fx på nordisk niveau er det nyt, at vores Smarties og KitKat-chokolade er produceret af bæredygtig chokolade som led i Nestlé’s The Cocoa Plan,” siger Peter Svensson, adm. direktør i Nestlé Nordic.

Han tilføjer, at ”Nescafé Coffee Plan – Beyond the cup” er endnu et godt eksempel fra Nestlé: det er et program, der fokuserer på alle aspekter af kaffeproduktion fra kaffefarmernes forhold til bæredygtig produktion, der ender hos forbrugerne som en velsmagende kaffe med god samvittighed.

Læs mere på linket herunder om Nestlé’s CSV-arbejde (i Nestlé kaldes det CSV for Creating Shared Value), fordi Nestlé ud over at bibringe CSR også ønsker at tilføre værdi til de lokalområder, vi arbejder i:

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.