Al Nestlés emballage skal være genanvendelig i 2025.

​Nestlé: Vores emballage skal være genanvendelig i 2025

Al vores emballage skal være genanvendelig i 2025.

Det annoncerede verdens største fødevarevirksomhed, Nestlé, 10. april, da den offentliggjorde sin ambition om at gøre 100% af emballagen genanvendelig inden 2025.

Nestlés vision er, at ingen emballage, herunder plast, må ende på en losseplads eller som affald. Nestlé mener, at der er et presserende behov for at minimere emballagens indvirkning på miljøet.

Som Nestlé-koncernens topchef, Mark Schneider, siger det:

”Plastaffald er et af de største bæredygtighedsproblemer, som verden står overfor i dag. Det kræver en kollektiv tilgang, og vi er forpligtet til at finde forbedrede løsninger til at reducere og genbruge affald. Vores ambition er at opnå 100% genanvendelig emballage inden 2025."

Nestlé fokuserer på tre kerneområder: at eliminere ikke-genanvendelig plastik, at tilskynde til brug af plast, der muliggør bedre genanvendelsessatser, og at eliminere eller ændre komplekse kombinationer af emballagematerialer.

I erkendelse af behovet for udvikling af en cirkulær økonomi er Nestlé forpligtet til:

• at spille en aktiv rolle i udviklingen af velfungerende indsamlings-, sorterings- og genbrugssystemer i de lande, hvor Nestlé er tilstede (det er i næsten 190 lande)
  • at arbejde med værdikædepartnere og brancheforeninger for at udforske forskellige emballageløsninger for at reducere plastikforbruget, lette genanvendelse og udvikle nye tilgange til eliminering af plastaffald
  • at mærke plastikemballage med genanvendelsesoplysninger for at hjælpe forbrugerne med at aflevere det på den rigtige måde
  • at fremme et marked for genanvendt plast ved fortsat at øge andelen af genanvendt plast i vores emballage.
  • Forebyggelse af emballagemateriale, der ender som affald, herunder i hav, oceaner og vandveje, er en af hovedårsagerne til Nestlés løfte om, at al emballage skal være genanvendelig i 2025.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.