Ny nordisk undersøgelse: Vi vil ha’ mere ud af kaffen i sommerferien

Ny nordisk undersøgelse: Vi vil ha’ mere ud af kaffen i sommerferien

De nordiske lande har verdensrekord i at drikke kaffe. Og i sommerferien vil vi endda have endnu mere og bedre kaffe. Det viser en ny analyse, som NESCAFÉ Dolce Gusto har foretaget blandt 4.000 kaffedrikkere i Danmark, Sverige, Norge og Finland

Nordboerne er suverænt de folkefærd i verden, der drikker mest kaffe. Danskernes kaffevaner har for alvor ændret sig over de senere år, og vi køber bedre og dyrere kaffe. Vi drikker luksuskaffe og kaffespecialiteter hjemme, hvor den nye generation af hjemmecaféer for alvor har vundet vores hjerter.
En dugfrisk undersøgelse af de nordiske kaffevaner viser, at når vi holder sommerferie, skal der helst være endnu mere kaffe og gerne i en endnu bedre kvalitet.

NESCAFÉ Dolce Gusto og ZOÉGAS imødekommer nu de nye tendenser og har lanceret de første varianter af mørkristet kaffe til NESCAFÉ Dolce Gusto-maskinerne.

- Undersøgelsen viser, at kravet til variation og kvalitet af kaffe er endnu vigtigere, når vi holder ferie. Det er som om, der er ekstra fokus på, at vi skal have det bedste, når kalenderen siger ferie, fortæller nordisk chef for NESCAFÉ Dolce Gusto, Anne Borghegn.

Vigtigt med kaffevariation ved sommerens middagsselskaber
NESCAFÉ Dolce Gusto har spurgt mere end 4.000 personer i de nordiske lande om deres kaffevaner og -ønsker, når der står sommerferie på programmet. Og billedet er ganske klart:

Hele 53 % af de adspurgte svarede, at de drikker mere kaffe i deres ferie. Og 48 % svarede, at de stiller højere krav til kaffens kvalitet, når de holder ferie.
Derfor har Nestlé, som de første i Danmark, netop lanceret en mørkristet kaffe til de populære hjemmecafeer.

– Danskerne har taget hjemmecaféerne til sig. Men samtidig med, at de eksotiske kaffevarianter er populære, er den klassiske, fyldige kop kaffe – enten sort eller med mælk – stadig i meget høj kurs. Derfor synes vi, det er oplagt at lancere de mørkristede ZOÉGAS-kaffer til NESCAFÉ Dolce Gusto-serien, så paletten af smagsvarianter også omfatter mørkristet kaffe, som ellers ikke fås til kapselmaskiner, fortæller nordisk markedschef for NESCAFÉ Dolce Gusto, Anne Borghegn.

Mørkristet som nordisk favorit
I en svensk blindtest med 50 deltagere – såvel profesionelle smagseksperter som private kaffeentusiater – pegede 60 % på ZOÉGAS-kafferne som deres favorit, når de smagte på varianter af sort kaffe fra markedets førende udbydere af såkaldte multi-beverage-maskiner.

De nordiske lande er blandt de mest kaffedrikkende i verden, hvor Finland, Sverige og Danmark indtager de tre øverste pladser på podiet. Det dækker bl.a. over et stort forbrug af sort kaffe eller kaffe med mælk. Og derfor er mørkristet kaffe ideel til det nordiske marked, fordi den med sin store fylde både er meget smagfuld og samtidig stadig giver en aromatisk kaffeoplevelse, selvom den blandes med meget mælk.

ZOÉGAS til NESCAFÉ Dolce Gusto er nu til salg i butikkerne og koster 42,95 for 16 kapsler i vejledende udsalgspris.

* Webundersøgelsen om kaffeforbrug i sommerferien er foretaget af undersøgelsesinstituttet Snabba Svar, som har samlet data fra ca. tusind personer pr. land (Sverige, Norge, Danmark, Finland).

For mere information, kontakt:
Anne Borghegn, nordisk chef for NESCAFÉ Dolce Gusto hos Nestlé
Tel. +45 3546 0115, mobil: +45 2321 2553
E-post: anne.borghegn@dk.nestle.com

Om Nestlé
Nestlé SA er verdens største virksomhed indenfor ernæring, sundhed og wellness. Virksomheden har mere end 280 000 ansatte på 499 arbejdspladser verden over. Virksomheden har mange stærke varemærker indenfor ernæring, kaffe, dagligvarer, morgenmadsprodukter, is, dyrefoder og slik. Hovedkontoret ligger i Vevey i Schweiz og Nestlé Danmark A/S ligger i København. Nestlé har virksomheder i Danmark, Finland, Norge og Sverige som sammen arbejder som en operativ enhed. - Nestlé Norden har sammenlagt omkring 1 700 ansatte og en omsætning på cirka 800 millioner Euro.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.