NNIT Forventningsbarometer: Fra kostcenter til spydspids - værdien af it

NNIT Forventningsbarometer: Fra kostcenter til spydspids - værdien af it

It-rollen er under forandring og bliver påvirket af bl.a. cloud, bigdata og mobility. Der bliver stillet nye krav, og ud over at varetage de traditionelle driftsopgaver skal it-afdelingen også indtage rollen som forretningspartner.

I dette års NNIT Forventningsbarometer sætter vi fokus på, hvordan it-afdelingen måler og formidler forretningsværdien af de it-ydelser, den dagligt leverer til organisationen. Det gør vi, fordi vi vurderer, at det er afsættet for it-afdelingens videre udvikling. Forretningsudvikling og finansiel transparens er nyt territorium for en it-afdeling, der historisk er blevet betragtet som kostcenter og serviceleverandør. Men i 2015 er det nødvendigt at kunne demonstrere den forretningsmæssige værdi af it.

Læs mere om dette og se tal og grafer over besvarelserne i rapporten og læs også NNIT's anbefaling til, hvordan jeres it-afdeling bliver spydspids i forretningen.

Gå til NNIT Forventningsbarometer