NNIT indgår femårig aftale med Ørsted Sales & Distribution A/S

NNIT indgår femårig aftale med Ørsted Sales & Distribution A/S

NNIT tilføjer endnu en kritisk national it-infrastruktur til sin kundeliste og udvider sit engagement i energisektoren.

NNIT A/S, førende leverandør af IT-services og konsulentydelser, har indgået en femårig aftale med Ørsted Sales & Distribution A/S om drift af cloud og it-infrastruktur for Radius Elnet A/S, idet stand-still-perioden er udløbet, og parterne har underskrevet kontrakten.

Aftalen betyder, at NNIT de næste fem år overtager ansvaret for en ny it-infrastruktur til elnetselskabet med en hybrid cloud-løsning, der blandt andet skal løfte SAP ERP-systemer og forretningskritiske serviceplatforme for Radius Elnet A/S.

”Aftalen lægger stor vægt på national forsyningssikkerhed, og det medfører naturligvis høje krav til stabilitet og sikkerhed samt kvaliteten af vores ydelser og erfaring,” forklarer Jacob Hahn Michelsen, Senior Vice President, NNIT. Han fortsætter:

”Ørsted Sales & Distribution A/S er NNIT’s tredje store kunde inden for energisektoren, og vi har betydelig erfaring med samfundskritisk it-infrastruktur hos for eksempel Digitaliseringsstyrelsen, ATP, e-nettet, Domstolsstyrelsen og DSB. Vi er meget stolte af at vinde aftalen.”

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S havde pr. 30. september 2019 3.221 medarbejdere.

********

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com