NNIT lancerer Enterprise Hybrid Cloud løsning

NNIT lancerer Enterprise Hybrid Cloud løsning

NNIT, en førende leverandør af IT services and konsulentydelser meddelte i dag, at man lancerer en enterprise hybrid cloud løsning. Løsningen leverer kontrolleret IaaS (infrastructure-as-a-service), der giver brugerne adgang til at håndtere cloud ressourcer direkte fra en portal, samt muligheden for at regulere kapaciteten efter behov.

Enterprise hybrid clouden muliggør endvidere overvågning, incident management og alt andet, som kunderne har brug for, når man driver en professional virksomheds infrastruktur – uafhængigt af den underliggende platform.

Enterprise hybrid clouden kombinerer det bedste fra cloud ved at integrere public cloud med kundens eget IT miljø. Hybrid cloud er særligt attraktive for organisationer, der ønsker at udnytte fleksibiliteten og skaleringsmulighederne i public cloud, men samtidig vil bevare muligheden for at håndtere forretningskritiske applikationer internt.

“Cloud er en moden teknologi, som giver mange muligheder,” siger Christoffer Mors, cloud ekspert hos NNIT. “Blandt meget andet vil hybrid cloud computing gøre det nemmere for virksomheder at balancere omkostninger og krav, og samtidig håndtere daglige IT processer og rutiner mere effektivt. Dog, meget vigtigere er det, at hybrid clouden gør det nemmere at introducere ny funktionalitet, både hurtigere og mere fleksibelt,” tilføjer han.

En væsentlig bekymring for mange organisationer er data integritet og sikkerhed. Men hybrid clouden gør det muligt at håndtere følsomme aktiviteter internt, mens man samtidig udnytter fordelene fra public cloud. Karsten Fogh Ho-Lanng, teknologidirektør hos NNIT siger: “NNIT har en lang tradition for at levere værdiskabende rådgivning. Blandt andet tilbyder vi at kortlægge muligheder og potentielle udfordringer, således der kan skabes en detaljeret cloud køreplan for at flytte kundernes infrastruktur og applikationer ud i clouden.”

NNIT’s Enterprise Hybrid Cloud komplimenterer den eksisterende NNIT Cloud Enhancement Services, som adresserer public SaaS løsninger samt egne SaaS løsninger i life sciences industrien.

For mere info om NNIT’s hybrid cloud, klik her

********

Mere information

Rikke Dalager, NNIT Communications, +45 30 77 80 80, rida@nnit.com