Foto: Lonza Ltd.

NNIT vinder femårig aftale om outsourcing af international infrastruktur med global life sciences virksomhed

NNIT når vigtig international life science milepæl og indgår femårig aftale om infrastruktur med schweiziske Lonza, en førende leverandør af produkter og services til medicinal- og biotekindustrien samt sundhedssektoren.

• Den nye konrtakt med koncernen Lonza markerer NNITs første aftale om international outsourcing af infrastruktur i life science segmentet udenfor Danmark.
  • Lonzas it-drift omfatter på verdensplan 50 større anlæg til produktion samt forskning og udvikling med 14.000 fuldtidsansatte medarbejdere fordelt på omtrent 90 lokationer i flere end 30 lande.
  • Aftalen dækker globale serviceydelser inklusiv support og vedligeholdelse af Lonzas globale it-infrastruktur.
  • Aftalen omfatter håndtering af to datacentre i Schweiz samt global LAN og Server & Storage med mulighed for gradvis overflytning til NNITs datacentre gennem køb af nye services.
  • Den estimerede værdi af den femårige kontrakt vil andrage et tocifret DKK millionbeløb.
  • Aftalen var inkluderet i H1 regnskabsopgørelsen, offentliggjort 16. august 2017.

NNIT, en førende leverandør af it-services og konsulentydelser, har underskrevet den første kontrakt om outsourcing af global infrastruktur inden for life-science-industrien.

Aftalen dækker globale services inklusiv support og vedligeholdelse af den globale it-infrastruktur for Lonza, en af verdens førende og mest anerkendte leverandører til medicinal-, biotek- og specialingrediensmarkedet.

”Underskrivningen med Lonza markerer en vigtig milepæl på NNITs vej mod at blive en anerkendt leverandør af reguleret it til den internationale life-science-industri,” siger Per Kogut, CEO, NNIT. Han fortsætter: ”Vi er stolte af at kunne overgå store konkurrenter inden for outsourcing af it-infrastruktur og derved realisere vores strategiske ambitioner.”

Lonza har flere end 50 større anlæg til produktion samt forskning og udvikling med 14.000 fuldtidsansatte medarbejdere fordelt på omtrent 90 lokationer i flere end 30 lande. Med Lonzas opkøb af Capsugel har Lonza forstærket sin position som førende og anerkendt leverandør til medicinal-, biotek- og specialingrediensmarkedet.

”Vi har i NNIT fået en partner med dybe rødder i life science, som anerkender behovet for kritisk infrastruktur og forstår, hvad overholdelse af lovgivningen kræver. Vi er i særdeleshed imponerede over NNITs GxP-validerede setup og komplette udvalg af services,” forklarer Ernst Hutter, Head of Corporate IT Infrastructure Services, Lonza.

Kontrakten omfatter håndtering af to datacentre i Schweiz, og Lonza har med kontrakten mulighed for gradvis overflytning til NNITs datacentre gennem køb af nye services. Herudover vil NNIT håndtere alle afsides LAN, servere og lagre på globalt plan, inklusiv 13 produktionsfaciliteter med GxP (good Quality Practice Guidelines) krav.

Om Lonza
www.lonza.com

Om NNIT
NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-science-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S havde per 30. september 2.999 medarbejdere www.nnit.com.