Årets farve 2024 fra Nordsjö er den positive farve Sweet Embrace™

Årets farve 2024 fra Nordsjö er den positive farve Sweet Embrace™

Hvis en farve kunne give et hjem en omfavnelse så ville det være Sweet Embrace™, Årets farve 2024, fra Nordsjö. Denne klare og positive lyserøde farve, der er inspireret af bløde dun og lette aftenskyer, er perfekt til at skabe rolige og indbydende rum, som mange af os længes efter.

Nordsjös egne farveeksperter og et team af internationale designprofessionelle inden for arkitektur, design, journalistik og teknologi har omhyggeligt analyseret forskellige globale sociale trends og på baggrund af resultaterne udarbejdet trendrapporten ColourFutures™ 2024. Det, der stod helt tydeligt denne gang, var følelsen af, at selvom vi er bedre informeret end nogensinde før, så leder vi stadig efter noget – efter tilhørsforhold, efter fred og ro og efter øjeblikke af glæde i hverdagen. Når verden føles skrøbelig og kompliceret, har vi brug for et rum, hvor vi kan finde os selv, omgruppere og se fremtiden i øjnene – et sted hvor vi hører til – og det er her Sweet Embrace™kan bidrage med sin bløde og behagelige omfavnelse.

”Sweet Embrace™er en farve, der ændrer udtryk med lyset. Ud over at være en subtil og sofistikeret selvstændig farve, står Sweet Embrace™ også som et solidt fundament for en lang række andre farver. Med udgangspunkt i denne bløde, positive lyserøde farve har vi udviklet tre farvepaletter, der skal hjælpe forbrugerne med at vælge trendy og harmoniske farver, der afspejler deres unikke personligheder, siger Ann-Charlotte Linde, farvechef hos Nordsjö.

Den første af de tre farvepaletter er ”A warm colour story”, som minder hver enkelt af os om hjemmets stille hjørne, et sted, der føles behageligt og trygt, og som kombinerer nuancer af sten, jord og ler. Den næste palet ”A calm colour story” vækker tanker om naturen og livets essens og kombinerer skovens og havets bløde grønne og blå farver. Endelig giver ”An uplifting colour story” et smil på læben med drømmende syrener og moderne gule farver.

Årets farve 2024 – Sweet Embrace™ - kan prøves med Nordsjös innovative Colour Tester, der kan bestilles på www.colourtester.dk.

For mere information om Årets farve 2024, se Nordsjös hjemmeside og følg os på Facebook og Instagram.
- - -

For mere information, herunder yderligere pressemateriale og billeder, kontakt venligst Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com.

Nordsjö varemærket har sine rødder i Nordström & Sjögren AB, som allerede i 1903 startede sin virksomhed. I dag er Nordsjö et af de ledende og mest innovative varemærker i Norden. Vi har stor fokus på at udvikle og fremstille produkter, som er holdbare og bæredygtige for vort miljø og vores ambition er hele tiden at ligge minimum et skridt foran de krav som samfundet og lovgivningen stiller. I vores produktion i Sege, lige udenfor Malmö, som er Nordens største, udvikles og fremstilles maling, lak, spartel og træbeskyttelse til private forbrugere og erhvervsfolk. Nordsjö indgår i AkzoNobel koncernen, som er en af verdens største producenter af maling.