Danmarks første miljømærkede spartelmasse

Danmarks første miljømærkede spartelmasse

Der er godt nyt til alle gør det selv-folk, som gerne vil give miljøet et skub i den rigtige retning. Som de første på det danske marked præsenterer Nordsjö nu en spartelmasse, som bærer miljømærket Svanen. Den nye Spartel Eco fuldender Nordsjös sortiment af miljørigtige produkter, der shiner boligen op med god samvittighed.

Nu er det slut med at gå på kompromis med miljøet, når hjemmets vægge og lofter skal sættes i stand. Den nye Spartel Eco følger flot i kølvandet på Nordsjös miljømærkede malinger.

Det nordiske miljømærke, Svanen placerer den nye spartelmasse blandt de mest miljøvenlige på markedet. På samme måde giver det anerkendte mærke også garanti for, at Spartel Eco overholder de værdier, som miljømærkningen stiller krav til på hele det nordiske marked.

Fundament for et flot resultat
Men Nordsjös Spartel Eco er ikke bare et miljøvenligt valg. Det er også markedets bedste spartelmasse, når det kommer til kvalitet. Spartel er nemlig fundamentet for et flot malerarbejde, og nyheden sikrer både en nem arbejdsproces og et professionelt resultat.

Spartel Eco udjævner med et strøg huller, revner og buler og kan efter nogle timers tørretid slibes til et helt perfekt glat resultat – et perfekt udgangspunkt for det videre malerarbejde.

Fra videnskab til væg
Nordsjö er en del af den globale koncern AkzoNobel, som er verdens største producent af maling og træbeskyttelse. Virksomheden anvender den nyeste videnskab og teknologi til at udvikle banebrydende produkter.

Nordsjö Spartel Eco leveres i spande med 0,5 l, 2,5 l, 10 l eller 14 l. Spartel Eco forhandles hos Nordsjö-forhandlere landet over.

Find den lokale butik på www.nordsjo.dk.

Fakta: Nymalede vægge - kom godt i gang
1. Vask væggene med grundrens, så fedt og snavs fjernes.
2. Lap huller og sprækker med Nordsjö Spartel Eco og lad væggen tørre i cirka to timer.
3. Slib væggen, så den bliver helt glat.
4. Mal væggen med en af Nordsjös mange miljømærkede vægmalinger.
5. Nyd det smukke resultat!

For yderligere information kontaktes:
Jesper Dalsten, tlf. 3269 8295 eller jesper.dalsten@akzonobel.com

Nordsjö varemærket har sine rødder i Nordström & Sjögren AB, som allerede i 1903 startede sin virksomhed. I dag er Nordsjö et af de ledende og mest innovative varemærker i Norden. Vi har stor fokus på at udvikle og fremstille produkter, som er holdbare og bæredygtige for vort miljø og vores ambition er hele tiden at ligge minimum et skridt foran de krav som samfundet og lovgivningen stiller. I vores produktion i Sege, lige udenfor Malmö, som er Nordens største, udvikles og fremstilles maling, lak, spartel og træbeskyttelse til private forbrugere og erhvervsfolk. Nordsjö indgår i AkzoNobel koncernen, som er verdens største producent af maling.

Koncernen

AkzoNobel er verdens største producent af maling og ledende fremstiller af speciale kemikalier. Vi leverer innovative produkter til virksomheder og private forbrugere verden over og brænder for at udvikle holdbare løsninger for vore kunder.

Blandt vore velkendte varemærker er Sadolin, Pinotex, International og Sikkens. Vi er en Global Fortune 500 virksomhed og rangeres fortsat som en af de ledende virksomheder på Dow Jones Sustainability Index. Med hovedkontor i Amsterdam, Holland, er vi repræsenteret og aktive i mere end 80 lande hvor vore 55.000 engagerede medarbejdere leverer Tomorrow’s Answers Today™.