Nordsjö lancerer et nyt produkt til rengøring af facaden

Nordsjö lancerer et nyt produkt til rengøring af facaden

Nu lancerer Nordsjö et nyt produkt til facaden – Nordsjö Original Universal Grundrens. Et rengøringsmiddel, der giver de bedste forudsætninger for, at malingen kan hæfte eller for at friske facaden op efter vinteren.

For at sikre, at den nye farve på facaden får de bedste muligheder for at hæfte, er det nødvendigt først at vaske facaden grundigt, så al smuds, begroning og forurening fjernes.

Nu lancerer Nordsjö et nyt produkt til facaderens, som giver de bedste forudsætninger for maling og vedligehold – Nordsjö Original Universal Grundrens. Brug Nordsjö Original Universal Grundrens til at vaske husfacaden, inden den skal males. Og brug den regelmæssigt for at holde facaden ren og frisk og dermed øge malingens holdbarhed over tid. Du kan også bruge produktet til at rengøre træterrasser og havemøbler.

Trin for trin-guide til når huset skal rengøres:

Du kan med fordel bruge en lavtryksrenser og en børste, når huset skal vaskes. Lavtryksrenseren gør det nemmere at nå højt op på facaden og på svært tilgængelige steder samt gør det muligt at rense en stor overflade uden at skulle flytte stigen. Vær især opmærksom på de husmure, der ligger på skyggesiden. De er nemlig særligt tilbøjelige til at få begroninger, som det er vigtigt at fjerne for at forhindre yderligere spredning. Vær omhyggelig med at tildække planter, terrasse og vinduer, inden du begynder at vaske.

1. Skyl facaden med rent vand, så den ikke suger al grundrensen.
2.
Brug beskyttelsesbriller, handsker og øvrige værnemidler. Sprøjt derefter med Nordsjö Original Universal Grundrens. Lad det virke i 5–10 minutter.
3.
Vask og skrub smuds og synlig begroning væk.
4.
Skyl facaden med vand nedefra og op. Afslut med at skylle oppefra og ned.
5.
Gentag behandlingen, hvis der stadig er overflader med smuds og begroning.

Nordsjö Original Universal Grundrens fås i 1 L, 2,5 L og 5 L.
Cirkapris 1 L, fra 99,95 kr.

Yderligere information om vedligeholdelse af facade besøg:
www.nordsjo.dk

For yderligere information, kontakt venligst:
Mikael J:son Lindhe, mikael.json.lindhe@akzonobel.com.

Nordsjö varemærket har sine rødder i Nordström & Sjögren AB, som allerede i 1903 startede sin virksomhed. I dag er Nordsjö et af de ledende og mest innovative varemærker i Norden. Vi har stor fokus på at udvikle og fremstille produkter, som er holdbare og bæredygtige for vort miljø og vores ambition er hele tiden at ligge minimum et skridt foran de krav som samfundet og lovgivningen stiller. I vores produktion i Sege, lige udenfor Malmö, som er Nordens største, udvikles og fremstilles maling, lak, spartel og træbeskyttelse til private forbrugere og erhvervsfolk. Nordsjö indgår i AkzoNobel koncernen, som er en af verdens største producenter af maling.