Ny generation træbeskyttelse fra Nordsjö: Træbeskyttelse, som ikke kræver grunding

Tinova VX + er den nye generation træbeskyttelse fra Nordsjö, som sparer tid, giver perfekte resultater og er nem at påføre med sprøjte. Kombineret med Wagners sprøjtesystem giver Tinova VX + en tidsbesparelse på op til 50 procent i forbindelse med malerarbejdet. Tinova VX + har desuden en kortere tørretid på kun 6 timer og kan overmales allerede efter 12 timer.

Tinova VX + er en oliebaseret, dækkende træbeskyttelse, som kan males på nyt træ såvel som tidligere malede overflader uden grunding. Ved at opvarme Tinova VX + til cirka 50 grader ved sprøjtemaling med Wagners PS 3.31 og varmesystem kan trykket sænkes ved påføring med sprøjte, hvilket giver en forbedret forstøvning og en uovertruffen sprøjtepåføring.

– Tinova VX + er en ny type træbeskyttelse, som giver mulighed for at arbejde mere effektivt, da den ikke kræver grunding. Med en uovertruffen sprøjteforstøvning og dobbelt så hurtig tørretid er den desuden meget smidig og effektiv at arbejde med, siger Tobias Eklund, Nordic Brand Manager Professionals, Akzo Nobel Decorative Coatings AB.

Holdbarheden for Tinova VX + er op til 12 år ved normale forhold. Udsatte overflader behandles først med Tinova V-imprægneringsolie for at sikre et optimalt resultat, hvorefter overfladen males to gange med Tinova VX +.

Med Tinova VX + opnås betydeligt bedre resultat end med traditionelle alkyd- og oliebaserede træbeskyttelser. Det gælder også for dækkeevne, holdbarhed og miljøaspekter, siger Tobias Eklund.

Tinova VX + produktegenskaber:

• Kræver ingen grunding
  • Oliebaseret og vandfortyndbar
  • Forkortet tørretid – kun 6 timer
  • Giver mulighed for 50 procents tidsbesparelse

Tinova VX + leveres i  følgende emballagerstørrelser; 1 l, 2,5 l og 10 l. Tinova VX + fås hos Nordsjö-forhandlere over hele landet.

Find din lokale butik på www.nordsjo.dk

For yderligere information kontaktes:
E-mail: tobias.eklund@akzonobel.com

Nordsjö-varemærket har sine rødder i Nordström & Sjögren AB, som startede helt tilbage i 1903. I dag er Nordsjö et af de førende og mest innovative varemærker i Norden. Vi har stor fokus på at udvikle og fremstille produkter, som er holdbare for miljøet, og det er vores ambition at være et skridt foran samfundets love og krav. På vores anlæg i Sege uden for Malmø, som er Nordens største, udvikles og fremstilles farve, lak, spartel og træbeskyttelse til forbrugere og professionelle. Nordsjö er en del af AkzoNobel-koncernen, som er verdens største farveproducent.

Om koncernen
AkzoNobel er verdens største farvevirksomhed og er en ledende producent af specialkemikalier, byggelim og limsystemer. Vi leverer innovative produkter til virksomheder og forbrugere over hele verden og brænder for at udvikle holdbare løsninger til vores kunder. Blandt vores velkendte varemærker finder du Eka, International, Dulux og Sikkens. Vi er en Global Fortune 500-virksomhed og rangeres gang på gang som en af de førende virksomheder inden for holdbar udvikling. Vores hovedsæde ligger i Amsterdam i Holland, og vi har aktiviteter i mere end 80 lande, hvor vores 55.000 engagerede medarbejdere leverer Tomorrow's Answers Today.