Nyt inspirerende farvekort til en flot terrasse!

Nyt inspirerende farvekort til en flot terrasse!

Nordsjö har samlet 16 smukke farver til terrassen i et nyt inspirerende farvekort. Farverne spænder fra naturfarver til tidløse grå og klassisk sorte. Et nyt lag terrasseolie på altanen beskytter træet og frisker det op.

De seneste år er terrassen blevet mere og mere som en ekstra stue, og vi lægger fortsat flere kræfter i at ramme en harmonisk og afslappende stemning udenfor. Et tidligt forårstegn er at kigge nærmere på trædækket, som har stået ude i regn og sne i løbet af vinteren. Skal der mon skiftes et bræt eller to? Det er ikke usædvanligt, at der er begroning på træet, der skal vaskes af, og det kan samtidig være tid til at give trædækket et tiltrængt lag olie, som både beskytter og frisker træet op.

Sammenlagt 16 farver i et inspirerende farvekort
For at gøre det nemt at vælge farve til terrassen har Nordsjö samlet 16 farver i et inspirerende farvekort. Farvekortet Incredible wooden terraces viser et nyt terrasse farvekort, der er udviklet til at matche vores nordiske natur, og hvordan man med farve på trædækket kan ændre hele oplevelsen af huset. Terrasse farvekortet indeholder alt fra varme farver med klassisk træfølelse, som giver fornemmelsen af at være tæt på naturen, til tidløse og neutrale grå og sorte farver, der passer til det meste.

– Se trædækket som en del af en helhed, og hvis du vil fremhæve det, så vælg en farve, der er forskellig fra husfacadens farvesætning. Det er også en god idé at tænke over, at sollyset har en tendens til at varme trædækket mere, hvis det er behandlet med mørke farver, end hvis det er behandlet med lyse, fortæller Nordsjös farvechef, Ann-Charlotte Linde.

Trænger godt ind og fremhæver træets årer
For rigtigt at kunne nyde at sætte fødderne på sommerens stuegulv skal trædækket vedligeholdes regelmæssigt, så det holder sig pænt i mange år. Nordsjö Tinova UV Super Terrace giver et smukt slutresultat uden at skjule træets fine årer og egner sig godt til terrasser og udemøbler af trykimprægneret træ. Fordelen ved olien er desuden, at den trænger godt ind i underlaget og forhindrer fugtindtrængning og muligheden for sprækker samt beskytter godt mod UV-stråler.

Nordsjö Tinova UV Super Terrace 0,9 L, cirkapris 450 kr.

De nye terrassefarver findes tilgængelige i butikkerne fra den 19. marts. For yderligere information, besøg www.nordsjo.dk.

For yderligere information, kontakt venligst:
Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com

Nordsjö varemærket har sine rødder i Nordström & Sjögren AB, som allerede i 1903 startede sin virksomhed. I dag er Nordsjö et af de ledende og mest innovative varemærker i Norden. Vi har stor fokus på at udvikle og fremstille produkter, som er holdbare og bæredygtige for vort miljø og vores ambition er hele tiden at ligge minimum et skridt foran de krav som samfundet og lovgivningen stiller. I vores produktion i Sege, lige udenfor Malmö, som er Nordens største, udvikles og fremstilles maling, lak, spartel og træbeskyttelse til private forbrugere og erhvervsfolk. Nordsjö indgår i AkzoNobel koncernen, som er en af verdens største producenter af maling.