Søren Huss til NorthSide 2019

Endnu flere lækkerier til NorthSide

Topaktuelle Søren Huss sætter prikken over i’et i musikprogrammet, mens ARoS, Absurt Tonic og to hiphop-eksperter deler ud af deres ekspertise i Kolonihaven

Om mindre end en måned vil der være fuldt på program på tre scener i Ådalen samt masser af spændende talks og sessions i Kolonihaven og pirrende og bizar underholdning i Sideshow. NorthSide 2019 vil med andre ord være i fuld gang, og der vil være rigeligt at vælge imellem fra koncerter med Bon Iver og Major Lazer til tangoundervisning og historien om P6 BEAT.

Alligevel sættes der nu yderligere fire forskellige events ind i Kolonihavens program, og ved samme lejlighed præsenteres singleaktuelle Søren Huss som sidste kirsebær på toppen af musikprogrammet.

Saybia-sangeren manifesterede sig i 2017 med ”Midtlivsvisen” for alvor som en af landets væsentligste sangskrivere. Albummet væltede sig i anmelderroser og blev udråbt som årets album i de fleste danske aviser, og det endte også som året danske album til Steppeulven-showet sidste år.

Søren Huss har netop udsendt en dobbeltsingle, ”Romantikerens kile/Vekseleren”, der er en forløber for et nyt album som forventes klar til efteråret. Så det bliver en god blanding af spritnyt og folkekært materiale, når den fantastiske sangskriver lørdag 8. juni tager sit band med i Ådalen.

Det kommer også til at handle om fænomenal sangskrivning, når Pelle Peter Jensen og Peter Aagaard sætter sig tilrette i Kolonihaven for at snakke om hiphop. Under titlen ”På festival i en hiphop-tid” tager Pelle Peter (NorthSide-konferencier, radiovært, dj og podcast-vært) sammen med journalist og hiphop-ekspert Peter T. Aagaard udgangspunkt i Nas, Migos og The Streets, når de øser ud af historier om hiphoppens historie, og hvordan hiphop og festivaler hænger sammen. Der kommer anekdoter om verdens vildeste aflysningsgrunde, men også om hvorfor hiphop har stået for nogle af de ypperste og mest medrivende festivaloplevelser gennem tiden.

Kolonihaven byder igen i år på den voldsomt populære social dining-oplevelse leveret af de forrygende kokke fra ARoS Wine & Food. I år vil der være seatings torsdag og fredag og for at holde arrangementerne så intime og hyggelige som muligt, er der sat en begrænsning på 30 gæster per arrangement. Så vent ikke for længe med at købe billet til en af festivalens bedste madoplevelser.

Er man interesseret i at vide mere om, hvordan man skaber den perfekte Gin & Tonic, skal man møde op, når holdet fra Absurt Tonic lægger vejen forbi Kolonihaven under titlen ”It’s All About the Tonic”. Udover smagsprøver vil firmaets grundlæggere fortælle om, hvordan man skaber en fremragende tonic og komme med forslag til, hvad man ellers kan bruge den bitre drink til, når man løber tør for gin.

Er man mere til en knap så gennemsigtig cocktail, vil man elske ”Kaffe Cocktails Galore”. Her dyster folk fra Peter Larsens Kaffe og Lasse Løber & Co. om at lave den bedste Espresso Martini, og i løbet af arrangementet vil der være smagsprøver på i alt fire forskellige cocktails med kvalitetskaffe som den bærende ingrediens.

Billetsalget til de fire nye arrangementer i Kolonihaven starter i dag tirsdag 14. maj kl. 10.00 via NorthSide.dk.

NorthSide 2019 afvikles i Ådalen ved Aarhus i dagene 6.-8. juni, og billetter kan købes via NorthSide.dk. Bemærk at prisen på partoutbilletter stiger den 31. maj.

Besøg NorthSide.dk eller Facebook for mere om NorthSide 2019.